وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بامداد امروز شنبه پدافند هوایی ارتش، حمله پهپادی سنگین ارتش اوکراین به مناطق مختلف روسیه را دفع کرد.

وزارت دفاع روسیه: ۳۲ پهپاد ارتش اوکراین را نابود کردیم

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش ۳۲ پهپاد مهاجم اوکراینی را در آسمان مناطق بریانسک، اوریول، کورسک، و مناطق نزدیک به مسکو رهگیری و ممنهدم کرده است.

ساعاتی پیش «دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی (JCCC) مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اوکراین طی روز گذشته ۸۱ بار مناطق مختلف جمهوری خلق دونتسک (DPR) را گلوله باران کرد.

طبق بیانیه منتشرشده در این حمله‌های مداوم ارتش اوکراین دست‌کم یک غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در تازه‌ترین تحولات جنگ در منطقه دونتسک، چهارشنبه گذشته والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین تایید کرد که نیروهای این کشور از شهر کلیدی «مارینکا» در جمهوری دونباس عقب‌نشینی کرده‌اند. زالوژنی گفت: نیروهای اوکراینی عقب‌نشینی کرده‌ و دورتر از مارینکا مستقر شده‌اند. در برخی مناطق دیگر هم کمی بیشتر عقب‌نشینی داشتیم. فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین همچنین گفته است که «شهر مارینکا دیگر وجود ندارد.»

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دوشنبه گذشته به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور اطلاع داد که نیروهای روس شهر مارینکا در جمهوری دونتسک را آزاد کرده‌اند و این یعنی آنها توپخانه‌های اوکراین را از دونتسک بیرون رانده و در نتیجه مستحکم سازی شهر برابر حملات، امکان‌پذیر شده است.

به گفته شویگو، در طول ۹ سال اخیر، اوکراین این شهر که در پنج کیلومتری دونتسک واقع شده است را به یک پایگاه و دژ قدرتمند با تونل‌ها و راهروهای زیرزمینی تبدیل کرد. شویگو تاکید کرد که به لطف اقدامات و تلاش‌های نیروهای ما، این شهر آزاد شده است.»

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (اول تا پنجم مهر ۱۴۰۱) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.