۹ دی نماد بصیرت ملت ایران و جلوه‌گر پایبندی به ولایت و نظام جمهوری اسلامی است.

۹ دی و فرصت جهاد تبیین در سال انتخابات

به گزارش قدس آنلاین، ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، چرا که فتنه عظیم سال ۱۳۸۸ در این روز به دست مردم فهیم ایران اسلامی دفع شد و بر همین اساس ۹ دی با عنوان «روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت» نام گرفت.

امسال چهاردهمین سالگرد حماسه ۹ دی است، روز غلبه بیداری بر غفلت، روز تجدید میثاق ملت با آرمان‌های انقلاب اسلامی در پاسخ به اهانت فتنه‌گران به شعائر دینی و ولایت فقیه، روزی که ملت به با وجود توطئه‌های مستمر دشمنان، به صحنه آمدند و فتنه را در نطفه خفه کردند و برگ زرینی در تاریخ زرین انقلاب اسلامی ایران رقم خورد.امسال چهاردهمین سالگرد حماسه ۹ دی، نماد بصیرت و غلبه بیداری بر غفلت، روز تجدید میثاق ملت با آرمان‌های انقلاب اسلامی در پاسخ به اهانت فتنه‌گران به شعائر دینی و ولایت فقیه است.

۹ دی حماسه‌ای بود که محاسبات دشمن را به هم ریخت، محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده‌ای کم از روی بغض و کینه شکل گرفته بود، اما در این روز حماسی یک بار دیگر امت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مایوس شدند.

حماسه ۹ دی گواهی بر دشمنی ستمگران جهان آمریکا و رژیم صهیونیستی است که با طراحی نقشه‌های مختلف در تلاش بودند تا نظیر انقلاب‌های مخملی که در کشورهای مختلف راه انداخته و به نتیجه رسیده بودند، در براندازی نظام جمهوری اسلامی هم به سرانجام برسد، اما آنچه دیدند برخلاف تصور آنان، نمایش بصیرت و میثاق یک امت با ولایت بود.

ملت ایران با حضور خود در حماسه ۹ دی خط بطلان بر فتنه های دشمنان کشید و ثابت کردند همچنان پایبند عهد و پیمان خود با انقلاب و رهبری هستند.

جهاد اطلاع‌رسانی از دستاوردها، زمینه ای برای انتخابات حداکثری

در شرایط فعلی حضور پرشور در انتخابات پیش رو نوعی محکومیت دشمنان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است. به بیانی دیگر مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و انتخاب فرد اصلح نوعی مقابله با سلطه و تبلور بیداری و بصیرت است، چرا که استکبار جهانی از قدرت ایران و موقعیت جغرافیایی راهبردی که دارد، می‌هراسد و می‌خواهد با گرفتن پشتوانه مردمی از اقتدار ایرانِ همیشه سرافزار بکاهد و ایران را مستعمره خود کند؛ در شرایط حاضر حفظ قدرت ایران در عرصه بین‌الملل در گرو پشتوانه مردمی است که با حضور پرشور در انتخابات گره خورده است.مدیران با اهتمام در اطلاع‌رسانی تلاش‌ها به ملت بصیر ایران راه بر دشمن سد کنند و زمینه‌ساز حضور پر شور مردم در انتخابات باشند.

دشمنان با استفاده از تریبون‌های مختلف از جمله‌ رسانه‌ها و فضای مجازی به دنبال القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی و منصرف کردن افراد از شرکت در انتخابات هستند. در این شرایط انتظار می‌رود مدیران با اهتمام در اطلاع‌رسانی از تلاش‌ها و دستاوردها و عملکرد دولت در راستای تحقق جهاد تبیین راه را بر دشمن سد کنند و زمینه‌ساز حضور پر شور مردم در انتخابات باشند.

رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین

«جهاد تبیین» یک ضرورت در جامعه امروز برای روشنگری، بصیرت افزایی و خنثی‌سازی دسیسه دشمنان است و تحقق این راهبرد با استفاده از ظرفیت رسانه محقق می‌شود و باید مدیران بیش از پیش اهمیت و نفوذ رسانه بر افکار عمومی را درک کنند و مورد توجه قرار دهند.

طبق گزارش‌ها، افراد ۹ تا ۱۱ ساعت به صورت روزانه در ایران درگیر فضای مجازی هستند و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته این شاخص به طور میانگین سه تا چهار ساعت است.

کارشناسان و صاحبنظران معترفند که جنگ مخفی دشمنان با ایران به فضای مجازی کشیده شده است و اکنون دشمنان از راهبرد روایت و ظرفیت فضای مجازی به عنوان سلاح برای هجمه استفاده می‌کنند. در این شرایط رسانه‌ها در خط مقدم جبهه هستند و پیروزی در این جبهه نیازمند اطلاع‌رسانی و همراهی مسوولان است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تعداد ۴۶۱ نفر ثبت نام‌کردند که این تعداد به ۲۵۲ نفر به مرحله ثبت نام‌نهایی رسیدند، از کل تعداد ثبت نام کنندگان نهایی، ۱۹۸ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۶ نفر نیز تایید نشد، همچنین ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۶ نفر انصرافی ثبت شد.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است و بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد .

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.