استاندار اصفهان و شماری از مسوولان با صدور پیام های جداگانه حماسه ۹ دی را خط بُطلان کشیدن بر جریان نفاق و فتنه و قاب ماندگاری از همدلی و هوشیاری ملت ایران دانستند.

حماسه۹ دی؛ خط بُطلان بر جریان نفاق و فتنه

به گزارش قدس آنلاین، در بخشی از پیام سید رضا مرتضوی به مناسبت نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت آمده است: روزهای منتهی به نیمه دی ماه، یادآور بصیرت و دلدادگی مردم ایران به ساحت ولایت است؛ روزهایی که حماسه کم نظیر و باشکوه مردم انقلابی ایران اسلامی در خط بطلان کشیدن بر جریان نفاق و فتنه در سال ۱۳۸۸ رقم خورد.

در ادامه این پیام آمده است: اکنون که جهان اسلام و مردم قدرشناس کشور در سوگ چهارمین سالگرد شهادت مجاهد شهید، فرمانده رشید جبهه مقاومت «سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی»، شاهد جنایت های سبعانه و وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی علیه مردم بی دفاع، رنجدیده و مظلوم فلسطین و سکوت منفعلانه و ذلت بار نظام بین الملل است؛ خبر تأثر برانگیز شهادت یکی از همرزمان غیور سردار دلها، از یاران دیرین و ثابت قدم ولایت «سردار سرافراز شهید سیدرضی موسوی» با آمریت نظام سلطه و بدست جنایتکار و پلید رژیم صهیونیستی؛ مردم شهیدپرور ایران و دیگر آزادگان جهان را محزون و متأثر ساخت.

در بخش دیگری از پیام استاندار اصفهان آمده است: دهه بصیرت، حماسه ای از جنس بصیرت، هوشیاری و وحدت و همدلی مردمان نجیب و سربلند ایران اسلامی است که ریشه در اعتقادات عمیق، باور قلبی و ایمان راسخ آنها دارد و بدون تردید حوادث اخیر عزم آزادگان جهان را برای مقابله با استکبار را بیش از پیش راسخ تر و مصمم تر خواهد ساخت.

مرتضوی در ادامه افزود: در حماسه یوم الله نهم دی ماه ۱۳۸۸ که مردمان حماسه آفرین و بصیر اصفهان یک گام جلوتر و در هشتم دی ماه به صحنه آمدند، این ملت آگاه و مبارز با حضور پرشور، دشمن شکن و وحدت بخش خود، امید دشمنان و بدخواهان نظام را پس از ماه ها فتنه انگیزی مأیوس ساختند و برگ زرین دیگری را بر صحیفه افتخارات جمهوری اسلامی ایران افزودند و به دوستان پیام امیدبخش و به دشمنان هشداری محکم دادند که توطئه ها، حوادث و بحران های ساختگی دشمنان، هرگز نمی تواند در مسیر پیشرفت و بالندگی این نظام الهی خللی ایجاد نماید و ملت انقلابی ایران همواره و در هر شرایطی پشتیبان نظام و مقتدای خود بوده و در این راه از هیچ چیز دریغ ننموده و نمی نمایند.

در بخش پایانی پیام استاندار اصفهان آمده است: با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت و شهدای جبهه بین الملل مقاومت از درگاه قدسی ایزد متعال عزت، اقتدار و سربلندی روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو آرمان های رفیع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و با پیروی قاطع از فرامین داهیانه رهبر انقلاب، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) را مسئلت می نمایم.

همچنین سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان نیز با صدور پیامی به مناسبت حماسه ۹ دی؛ این روز را نماد قدرت و پاداش بصیرت و ولایت‌ مداری ملت ایران عنوان کرد و افزود: رُخداد این حماسه برآمده از دلبستگی عمیق مردم به اسلام، عاشورا، انقلاب، نظام و رهبری بود؛ رویدادی که با ظرفیت آگاهی‌ بخشی و بصیرت‌آفرینی، منشور هدایت و منشاء بیداری نسل‌های آینده برای عبور از گذرگاه های حساس و دشوار پیش رو قرار گرفت.

در ادامه بیانیه آمده است: با گذشت بیش از یک دهه از فتنه ۸۸ و خنثی سازی آن در حماسه نهم دی ماه؛ دشمنان نه تنها دست از توطئه و فتنه گری علیه نظام و میهن اسلامی برنداشته اند بلکه با میدان داری در جریان تهدید، تحریم و تحریف در قالب جنگ روایت ها و جنگ شناختی به دنبال ایجاد تغییر در محاسبات مردم هستند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امت انقلابی ایران می‌داند همه دشمنی‌های آمریکا، نتیجه کوتاه شدن دست چپاولگری و غارت او از ذخایر و منابع ایران پس از انقلاب اسلامی است؛ از این رو همواره با فتنه آفرینی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امسال در حالی چهاردهمین سالگرد حماسه ۹ دی را گرامی می‌داریم که فتنه‌آفرینانِ مدعی آزادی و حقوق بشر؛ نه‌تنها آزادی و حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفته‌اند، بلکه با حمایت مالی، تجهیزاتی و رسانه‌ای از رژیم غاصب صهیونیستی چهره واقعی خود را نمایان ساخته‌ و با نسل کُشی، هزاران زن و کودک بی گناه فلسطینی را قتل عام کرده اند.

در پایان این بیانیه؛ سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) از همه مردم بصیر استان دعوت کرده است همراه با ملت فهیم ایران اسلامی با حضور در برنامه های گرامیداشت حماسه ۹ دی تصویر ماندگار دیگری را بر دفتر افتخارات مردم ولایتمدار و عاشورایی این خطه بیفزایند.

در همین پیوند؛ فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز با صدور پیامی عنوان کرد: حماسه ۹ دی موجب برچیده شدن نه تنها بساط فتنه و آشوب های ۸ ماهه بلکه انقلاب ما را در مقابل حوادث مشابه بیمه کرد به گونه ای که فتنه های بعد از آن هر کدام درمدتی کوتاه و با کمترین آسیب و خسارت خنثی شدند.

در بخش دیگری از پیام سرهنگ دوم پاسدار حمید علینقیان آمده است: در فتنه ۸۸ دشمن از ظرفیت های مختلفی همچون افراد آموزش دیده، منافقان، معاندان، سلطنت طلب ها، خواص بی بصیرت، احزاب و جناح های داخل کشورکه دچار بی بصیرتی بودند استفاده کرد، در حالی که ۲۲ سفارت خانه اروپایی که در ایران فعال بودند اتفاقات را به دقت دنبال و آنها را به کشور خود مخابره می کردند و انتظار اعلام سرنگونی نظام را می کشیدند و از طرفی دیگر ملت های مظلوم و دوستداران انقلاب نگران از وضعیت به وجود آمده در کشوری که تنها امید آنها است بودند.

در ادامه این پیام آمده است: فراجا در فتنه ۸۸ در عین خویشتنداری و نشان دادن رأفت اسلامی با معترضان و آشوبگران که بیشتر آنان از نسل جوان بودند رفتار کرد و خود را سپر بلای مردم قرار داد که منجر شهید و زخمی شدن نیروها شد؛ اگرچه مردم با بصیرت ایران در دوران فتنه بهترین حمایت و پشتیبانی را از پلیس خدمتگزار در برابر فتنه گران انجام دادند و همواره یار و یاور ماموران فراجا بودند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اهانت فتنه گران به ساحت امام حسین (ع) چیزی نبود که مردم ایران به سادگی از آن عبور کنند و سرانجام با راهپیمایی عظیم به میدان آمدند و طومار فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند که این حضور حماسی پیام مهمی برای دشمنان نظام و انقلاب به دنبال داشت و آن نشان دهنده عمق بصیرت و وفاداری مردم به ولایت و انقلاب اسلامی بود و به آنها فهماند ایرانی ها از هر قوم و مذهب، حزب و جناح با هر ایده و تفکر و حتی با هر نوع سلیقه و پوشش با امام حسین (ع) و ولایت و رهبری شوخی و تعارف ندارند.

در این پیام آمده است: آنچه در ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه۸۸ اتفاق افتاد محکی برای تجربیات نظام سلطه بود و آنان قصد داشتند انقلاب های مخملی را که در کشورهای دیگر به راه انداخته بودند در ایران هم تجربه کنند اما حماسه حضور مردم شکست بزرگی برای آنان بود.

در بخش پایانی این پیام آمده است: فتنه های پی در پی در طول این سال ها نشان داد که دشمن از هر فرصت و بهانه ای برای براندازی این نظام استفاده می کند اما هر بار به تعبیر رهبر انقلاب دچار اشتباه محاسباتی در مورد مردم ایران می شود و آن این است که بصیرت مردم ایران هرگز اجازه نفوذ و دست اندازی آنان به کشور را نخواهد داد.

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان نیز در پیامی، ۹ دی را تجلی بصیرت، ایستادگی و قدرت آحاد ملت شریف ایران اسلامی و تجدید میثاق امت با ارزش های انقلاب و ولایت دانست.

در این پیام آمده است: حماسه بزرگ ۹ دی، الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی است که جهانیان را تسلیم اراده خود کرد و خشم منافقین و دشمنان ملت را همراه با انفعال و عقب نشینی از مواضع نادرستشان به ارمغان آورد؛ خلق این حماسه بزرگ، متعلق به ملت بصیر و دلیر ایران اسلامی است که روح وفاق و همدلی در مقابله با استکبار جهانی را در سراسر کشور حاکم کردند و در فضای پیچیده و برنامه ریزی شده فتنه سال ۸۸ خط بطلانی بر همه توطئه ها و حمایت های آشکار و نهان سران استکبار جهانی و هجمه های رسانه ای آنان کشیدند و نقطه عطفی را در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایجاد کردند.

۹ دی سالروز حماسه بزرگ مردم ایران در کنار زدن اهداف شوم جریان فتنه است.

جریان فتنه موسوم به "جنبش سبز" در روز قدس و ۱۳ آبان سال ۸۸ بر شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد. فتنه گران با هتاکی به امام خمینی(ره) در ۱۶ آذر همان سال چهره دیگری از خود نشان دادند. چند روز بعد در ایام سوگواری محرم وقتی کار به جسارت به خیمه اباعبدالله(ع) و هتاکی به روز عاشورا کشید، سرانجام صبر مردم لبریز شد و حماسه ۹ دی رقم خورد.

از حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ که بدنبال انتخابات ریاست جمهوری همان سال رخ داد به عنوان فرصتی دوباره برای نمایش وحدت ملی آحاد مردم در برابر فتنه انگیزی‌های دشمن یاد شده است.

این حماسه از مهمترین رخدادهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که اهمیت آن در تراز پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است، حماسه ای که با خنثی‌ سازی توطئه عظیم و پیچیده دشمن، ماندگاری انقلاب و بقای نظام اسلامی را تضمین کرد.

مردم ۱۷ استان کشور از جمله اصفهان، تظاهرات عظیم خود در محکومیت حرمت‌شکنی عاشورای حسینی را که قرار بود در روز ۹ دی ۸۸ باشد یک روز زودتر برگزار کردند. جمعیت راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در این ۲ روز بیش از ۴۰ میلیون نفر تخمین زده شده است. این رُخداد و خروش متحدانه مردم ایران بسیاری از سران فتنه و حامیان آن ها را شگفت زده کرد. مرکز اسناد انقلاب اسلامی اصل شکل‌گیری نهم دی را به هیات های مذهبی نسبت داده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.