شین وون شیک وزیر دفاع کره جنوبی، گفت: راکتور هسته‌ای آب سبک کره شمالی ممکن است تابستان آینده به طور کامل عملیاتی شود.

پیش‌بینی سئول از زمان عملیاتی شدن راکتور هسته‌ای جدید کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، وزیر دفاع کره جنوبی با بیان اینکه سئول از تابستان گذشته نشانه‌هایی از تخلیه آب خنک‌کننده از این راکتور آب سبک را شناسایی کرده است، افزود: بر همین اساس ما تخمین می‌زنیم که راکتور هسته‌ای جدید کره شمالی احتمالاً تابستان آینده برای بهره برداری کامل آماده خواهد شد.

شین با اشاره به اینکه اگر این راکتور هسته‌ای برای اهداف نظامی به کار گرفته شود، می‌توان از آن برای آزمایش‌هایی برای توسعه یک راکتور کوچک برای زیردریایی‌های هسته‌ای استفاده کرد، خاطرنشان کرد: سئول از نزدیک اقدامات کره شمالی در خصوص این راکتور هسته‌ای را زیر نظر خواهد داشت.

به نوشته ان‌اچ‌کی، با وجود اینکه پیونگ یانگ اعلام کرده است که از این راکتور هسته‌ای برای تولید برق استفاده خواهد کرد اما این سایت همچنین دارای یک راکتور هسته‌ای آزمایشی با گرافیت است که می‌تواند پلوتونیوم، سوخت کلیدی برای سلاح‌های هسته‌ای را استخراج کند.

این در حالی است بر اساس برنامه دفاعی پنج ساله کره شمالی، پیونگ یانگ قصد دارد تا پنج سال آینده اولین زیردریایی اتمی خود را در اختیار داشته باشد.

گفتنی است؛ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیشتر در نشست حزب کارگران این کشور، با بیان اینکه وضعیت جنگی در شبه جزیره کره به دلیل تحریکات بی‌سابقه آمریکا و کره جنوبی بر علیه پیونگ یانگ به شدت تشدید شده است، بر پیگیری برنامه‌های هسته‌ای و آمادگی تهاجمی هرچه بیشتر ارتش این کشور در سال ۲۰۲۴ تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.