رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر در کشور شناسایی شده است و بر این پایه کنگره ملی شهدای امدادگر سال آینده در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

۲۵۰۰ شهید امدادگر در کشور شناسایی شده است

به گزارش قدس خراسان، پیرحسین کولیوند شنبه شب در نشست خبری در حاشیه برگزاری یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: همه افرادی که به‌عنوان امدادگر بسیجی به مناطق هدف اعزام شده‌اند، مشمول کنگره شهدای امدادگر هستند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه شهید امدادگر فردی است که به‌صورت داوطلبانه در دفاع مقدس خدمات امداد و نجات انجام داده است، افزود: دغدغه رهبر معظم انقلاب این است که یاد شهدا در جامعه گرامی داشته شود و برگزاری کنگره ملی در همین راستا برنامه‌ریزی و کمیته‌های فنی و ستادی این رویداد تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: این کنگره قرار است جنبه‌های بین‌المللی داشته باشد و شهدای امدادگر محور مقاومت را هم در بر بگیرد.

کولیوند ادامه داد: این یک حقیقت است که شهدا در هر نقطه از کشور به‌عنوان مراجع اعتماد و احترام مردم شناخته می‌شوند، چرا که این شهید در حقیقت جوانی بوده که جان خود را برای نجات دیگران تقدیم کرده است.

رییس جمعیت هلال احمر کشور افزود: این چهره‌ها می‌توانند به‌عنوان نمادهای وحدت عمومی و فراگیر در جامعه شناخته شوند.

وی برگزاری همایش گرامیداشت شهدای امدادگر در خراسان رضوی را کار بسیار ارزشمندی دانست.

۳۸ شهید امدادگر از خراسان رضوی

مدیرکل هلال‌احمر خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه خراسان رضوی در مجموع ۳۸ شهید امدادگر دارد، بیان کرد: در کشور ۴۶۰ شهید از جمعیت امدادگران تقدیم اسلام و انقلاب شده که ویژه‌برنامه‌هایی با محوریت تکریم آنان از دهم آذر تا دهم دی‌ماه در حال برگزاری است.

محسن ذاکریان تاکید کرد: در صدر این برنامه‌ها فردا (یکشنبه) پیکر مطهر شهید گمنام در مجموعه ۱۰ دی مشهد دفن خواهد شد و مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی و اجتماعی همچون اجرای تئاتر فرهنگی، تولید نماهنگ اختصاصی شهید امدادگر، شب‌ شعر و غیره در این مدت انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.