لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتایان انگلیسی و هلندی خود درباره تحولات دریای سرخ گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع آمریکا با همتایان انگلیسی و هلندی خود درباره تحولات دریای سرخ گفت‌وگو کرد

به گزارش قدس آنلاین، پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آستین در تماس با گرانت شاپس و کیسا اولونگرن وزرای دفاع انگلیس و هلند گفت که حملات یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ یک مشکل مهم بین‌المللی است که اقدام جمعی می‌طلبد.

آنها مدعی شدند که حملات ارتش یمن به کشتی‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، «نقض آزادی دریانوردی» است و «غیرنظامیان چندین کشور را تهدید می‌کند.»

آنها همچنین ادعا کردند که این حملات «غیرقابل قبول بوده و برای نظم بین‌المللی مبتنی قانون عمیقا بی‌ثبات‌کننده است.»

آستین و همتایان هلندی و انگلیسی گفتند: پیامدهای این حملات بر تجارت جهانی انتقال کمک‌های بشردوستانه، سوخت و مواد غذایی حیاتی را به خطر می‌اندازد.

گفتنی است؛ ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی عازم رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.