دولت کره جنوبی در سال جدید میلادی، بخشی از طرح‌های خود برای افزایش نرخ باروری این کشور، تسهیلات فرزندآوری، مرخصی والدین و خرید مسکن را گسترش خواهد داد.

کره جنوبی تسهیلات فرزندآوری و خرید مسکن را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، به گفته مقامات کمیته پیری جمعیت و سیاست‌های جمعیتی ریاست جمهوری کره جنوبی و وزارت بهداشت و رفاه این کشور، دولت تحت سیاست «حقوق ماهیانه والدین»، ‌هر ماه یک میلیون وون (معادل ۷۷۰ دلار) به خانواده‌هایی که نوزاد زیر یک سال دارند و ۵۰۰ هزار وون به والدینی که نوزاد بین ۱ تا ۲ سال دارند، ‌اعطا می‌کند.

این مبلغ به ترتیب از ۷۰۰ هزار وون و ۳۵۰ هزار وون در سال ۲۰۲۳، زمانی این سیاست برای اولین بار مطرح شد، بیشتر است.

علاوه بر این، دولت کره جنوبی تسهیلات فرزندآوری را برای کمک به والدین در تامین هزینه‌های دوران پیشاتولد افزایش می‌دهد.

از سال ۲۰۲۲، دولت کره جنوبی به ازای تولد هر فرزند ۲ میلیون وون به خانواده‌ها اعطا می‌کند. درصورتی که این خانواده‌ها صاحب دو فرزند یا بیشتر شوند، این مبلغ به ۳ میلیون وون به ازای هر فرزند افزایش می‌یابد. به کسانی که فرزندان دوقلو به دنیا می آورند ۵ میلیون وون اعطا می‌شود.

به گفته وزارت کار کره جنوبی، حمایت مالی از والدین شاغلی که برای رسیدگی به فرزندان خود مرخصی می‌گیرند، افزایش می‌یابد.

بر اساس قانون بازنگری شده که ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) در کابینه دولت کره جنوبی تصویب شد، اگر والدین شاغل دارای فرزند ۱۸ ماهه یا کوچکتر باشند و هر دو به طور همزمان یا جداگانه از مرخصی شش ماهه والدین استفاده کنند، واجد شرایط دریافت کمک هزینه تا سقف ۳۹ میلیون وون خواهند بود.

در این قانون بازنگری شده همچنین سقف تسهیلات مرخصی والدین به ۲ میلیون وون در ماه اول، ۲.۵ میلیون وون در ماه دوم و ۴.۵ میلیون وون در ماه ششم به ازای هرنفر افزایش یافته است.

پیش از بازنگری، والدین شاغل دارای فرزند ۱۲ ماهه یا کوچکتر، واجد شرایط دریافت تسهیلات مالی مرخصی والدین به مدت سه ماه بودند. این تسهیلات معادل ۱۰۰ درصد دستمزد معمول آن‌ها و سقف آن برای هر نفر ۳ میلیون وون بود.

به علاوه، دولت کره جنوبی با اذعان به اینکه هزینه‌ بالای خرید مسکن در این کشور عاملی بازدارنده برای زوج‌هایی است که قصد فرزندآوری دارند، وام مسکن با بهره کم به والدین نوزادان ارائه می‌دهد.

این سیاست‌های جدید در حالی اعلام می‌شود که کره جنوبی همچنان با کمترین نرخ باروری در جهان دست و پنجه نرم می‌کند. سال ۲۰۲۲، نرخ باروری کل کره جنوبی ۰.۷۸ بود که رکورد پایین ترین نرخ جهان را در خود این کشور شکست.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴(دی ۱۴۰۱-فروردین ۱۴۰۲)، کمیته ریاست جمهوری کره جنوبی قصد دارد سیاست‌های جدیدی را با هدف افزایش نرخ فرزندآوری اعلام کند و بسیاری انتظار دارند که با این اطلاعیه از زوج‌های دارای مشکلات باروری حمایت بیشتری شود.

یک مقام وزارت بهداشت کره جنوبی گفت: ما در حال طرح سیاست‌هایی هستیم که بتواند با در نظر گرفتن برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی مانند خرید مسکن و اشتغال به افزایش نرخ فرزندآوری کمک شایانی کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.