سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس و مدیر کل آن اقدامات حرفه‌ای خود را دنبال و از سیاست‌زدگی پرهیز کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران از امروز عضو کامل گروه بریکس به شمار می‌رود/ روابط ما با چین و روسیه رو به توسعه است

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار بزرگ قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم حاج قاسم سلیمانی یاد و نام این شهید گرانقدر را گرامی بدارم و به روح بلند آن شهید والا مقام درود و سلام بفرستم و ادای احترام کنم. شهید سلیمانی در بین ما نیست اندیشه‌ها و مرام و مکتب شهید سلیمانی برقرار است و اندیشه او در منطقه تکثیر شده و نرم افزار مقاومت که آن شهید گرانقدر تولید و ترویج کرد، باقی است اندیشه مقاومت هر روز جان تازه‌ای به خود می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین یاد و خاطره شهید گرانقدر همرزم شهید سلیمانی را در طول سالیان طولانی در منطقه شهید والا مقام سید رضی موسوی را گرامی می‌دارم و یک بار دیگر اقدام جنایت‌آمیز این شهید عزیز را محکوم می‌کنم. قطعاً رژیم صهیونیستی در توسل به این گونه اقدامات جنایت آمیز هیچ گونه دستاورد راهبردی را نخواهد داشت و شجره مقاومت قدرتمندتر از هر زمان دیگری در حال زورآزمایی سلطه‌گری و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی است و این اقدامات کمکی به عمر این رژیم غاصب نمی‌کند.

کنعانی همچنین فرا رسیدن سال نو میلادی را به مسیحیان ایران و جهان و پیروان ادیان آسمانی تبریک و تهنیت گفت و افزود: مسیحیان جهان در شرایطی سال نو میلادی را جشن می‌گیرند که سرزمین زادگاه عیسی مسیح در فلسطین تحت بی سابقه ترین جنایات رژیم غاصب قرار دارد، بسیاری از پیروان عیسی مسیح امسال در همدردی با ملت فلسطین جشن نگرفتند یا آنگونه که باید و شاید سال نو میلادی را برای خودشان یک رخداد توأم با سرور و شادمانی تلقی نمی‌کنند و برای همدردی با ملت فلسطین از انجام برنامه‌های دینی و مذهبی خود و اجرای برنامه‌های شادمانه پرهیز کردند.

وی تصریح کرد: جای تأسف است رژیم صهیونیستی در استمرار حمایت آمریکا در آستانه سال نو دست از اقدامات شرورانه و ماجراجویانه علیه ملت فلسطین دست بر نداشت و این جنایات را به طور مستمر در طول ۳ ماه ادامه می‌دهد. جا دارد از جامعه بین‌الملل بخواهیم به مسئولیت‌های انسانی خود در حمایت از ملت فلسطین و بازدارندگی از ماشین کشتار رژیم صهیونیستی عمل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از این نشست در خصوص همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: آژانس و مدیر کل آن اقدامات حرفه‌ای خود را دنبال و از سیاست‌زدگی پرهیز کنند.
کنعانی همچنین در بخش دیگری از این نشست یادآور شد که فضای مثبتی در مناسبات میان دو کشور ایران و مصر وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.