حسام زوملوت سفیر فلسطین در انگلیس اعلام کرد لندن باید اطمینان حاصل کند" که هیچ مقام دولتی انگلیسی به هیچ وجه در جنایات جاری اسرائیل علیه بشریت شرکت ندارد. "

سفیر فلسطین در لندن : از مشارکت در جنایت اسراییل و آوارگی ساکنان غزه پرهیز کنید

به گزارش قدس آنلاین این اظهارات زوملوت پس از انتشار گزارش اسرائیلی‌ها مبنی بر اینکه تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در اخراج دسته جمعی فلسطینی‌ها تحت پوشش «مهاجرت داوطلبانه» نقش خواهد داشت، بیان شد.

سفیر فلسطین گفت: «ما قطعانه اعلام می‌کنیم هر فردی در این اقدامات نقش داشته باشد, باید عواقب قانونی این گونه اعمال غیراخلاقی و جنایتکارانه علیه مردم فلسطین را متحمل شود.»

پیش از این جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و نماینده فعلی مجلس عوام این کشور گفت که هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه اخراج ساکنان این باریکه به شبه‌جزیره سینا در مصر است.
این نماینده مجلس عوام انگلیس از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی در غزه را «مشمئزکننده و وحشتناک خواند و تاکید کرد: این حملات باید متوقف شود.

کوربین اظهار کرد که هدف از حمله رژیم صهیونیستی «اخراج تمام ساکنان غزه از طریق گذرگاه رفح به سیناست.

وی افزود: این جنگ، توسعه‌طلبی اسرائیل است که به زیان مردم فلسطین تمام می‌شود. به نظر می‌رسد که دنیا چشمان خود را به روی حوادثی که رخ می‌دهد، بسته است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در نوامبر گذشته به سی‌ ان‌ ان گفت که نقش امنیتی اسرائیل در غزه پس از جنگ «یک پوشش نظامی فراگیر و فراگیر» خواهد بود، اما توضیح نداد که این نقش به چه معناست.

گروههای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، وقفه در درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس یا آتش بس موقت در غزه به پایان رسید زیرا که این مهلت که با میانجیگری قطر همراه با تبادل اسرا آغاز شده بود، تمدید نشد و پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه پس از هفت روز، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد.

اسرائیل برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.

بر اساس گزارش دبیرکل، سازمان ملل بیش از ۱۴ هزار فلسطینی از آغاز حملات اسرائیل در غزه کشته شده‌اند. ده‌ها هزار نیز زخمی شده‌اند و تعداد زیادی مفقود هستند که بیش از دو سوم کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین به گفته مقامات اسرائیلی، در حملات حماس در ۷ اکتبر، بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از جمله ۳۳ کودک کشته و زخمی شدند. حدود ۲۵۰ نفر گروگان گرفته شده بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.