چین سیاست لغو روادید خود را با ۶ کشور اروپایی گسترش خواهد داد، مقامات چینی همچنین از لغو دائمی روادید با تایلند خبر دادند.

سیاست لغو روادید چین گسترش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، طبق گزارش اداره ملی مهاجرت چین (NIA) حدود ۲۱۴ هزار نفر از فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و مالزی در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) وارد چین شدند که در مقایسه با ماه نوامبر (مهر و آبان) ۲۸.۵ درصد افزایش داشته است.

سیاست یک‌جانبه لغو روادید چین برای دارندگان گذرنامه عادی از این کشورها از اول دسامبر اجرایی شد و سفرهای ورودی از این کشورها را تسهیل کرد.

از این تعداد سفرهای ورودی، ۱۱۸ هزار مورد توسط دارندگان گذرنامه عادی بدون ویزا انجام شده است که ۵۵.۱ درصد از کل سفرهای ورودی از این شش کشور در این مدت را شامل می شود. حدود ۹۱ هزار ورودی بدون ویزا برای سفر و تجارت انجام شده است.

به دلیل سیاست بدون ویزا، بنادر در شهر نانینگ در جنوب چین پذیرای بسیاری از مسافران ورودی بودند. داده ها نشان داد که ۱۲۱ گروه مسافرتی ورودی با نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در ماه دسامبر از طریق بنادر مختلف در نانینگ وارد چین شدند.

از زمان آغاز سیاست بدون ویزا، بنادر در پکن، تا ۳۱ دسامبر، شاهد بیش از ۱۲ هزار ورود بدون ویزا از کشورهای مربوطه بوده اند.

اداره مهاجرت چین متعهد شد سیاست‌های مدیریت ورودی و خروجی بهینه‌تری برای خارجی‌ها به منظور تسهیل تجارت، تحصیل، کار و زندگی آنها در چین داشته باشد.

به گزارش رویترز، تایلند و چین نیز از ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) به طور دائم روند صدور ویزا برای شهروندان یکدیگر را لغو می کنند

نخست وزیر تایلند از ورود گردشگران چینی با شروع طرح معافیت ویزا استقبال کرد.

سرتا تاویسین، روز سه شنبه گفت: تایلند و چین از ماه مارس به طور دائم روند صدور ویزا برای شهروندان یکدیگر را لغو می کنند.

تایلند دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی که به شدت به گردشگری وابسته است، در ماه سپتامبر (شهریور) از انجام روند صدور ویزا برای ورود گردشگران چینی تا فوریه سال جدید میلادی معاف شده بود که این معافیت به لغو دائمی انجامید.

سرتا به خبرنگاران گفت: این برنامه باعث ارتقای روابط بین دو تایلند و چین خواهد شد.

داده های دولتی نشان می دهد که تایلند در سال ۲۰۲۳ پذیرای ۲۸ میلیون گردشگر خارجی بود که کمی بالاتر از میزان هدف این کشور بوده است، این گردشگران ۱.۲ تریلیون بات تایلند (۳۴ میلیارد و ۹۳۰ هزار دلار) درآمد ایجاد کرد.

از این میان، برترین بازار گردشگری، مالزی؛ مبدا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر و پس از آن چین با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ورودی از چین بود.

رکورد این کشور قبل از همه گیری کووید-۱۹، ۳۹ میلیون گردشگر ورودی است که مبدا ۱۱ میلیون نفر آنان چین بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.