۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 952029

سبک خبرنویسی که به «گیج‌خبر» معروف است شما آن‌قدر عدد، رقم، رتبه، ثانیه، ماه، سال، بیت، مگابیت و... می‌بینید تا برسید به آخر خبر و اینکه وضعیت قیمت اینترنت در ایران خودمان چطور و چند است، قشنگ گیج می‌شوید واعداد و قیمت‌های اول و وسط مطلب یادتان می‌رود!

ان‌شاءالله اوضاع خوب است

میم.ظرافتی/ یک نوع خبرنویسی و خبررسانی هم داریم این جوری: « آمار وب‌سایت «ورلد پاپیولیشن ریویو» نشان می‌دهد ساکنان امارات عربی متحده با پرداخت ماهانه ۹۸/۸۴ دلار، بالاترین میانگین هزینه اینترنت را در ماه پرداخت می‌کنند و در رتبه‌های دوم و سوم، قطر با ۹۲/۰۴ دلار و عمان با ۷۶/۹۹ دلار هزینه ماهانه، قرار دارند. هندوراس با ۷۲/۲۸ دلار در رتبه چهارم و پس از آن، عربستان سعودی با ۷۰/۷۵ دلار، در رتبه پنجم قرار دارد.

آمریکا با هزینه ماهانه ۶۷/۵۷ دلار، کانادا با ۶۳/۱۶ دلار، بولیوی با ۵۷/۳۴ دلار، بحرین با ۵۶/۷۰ دلار و لوکزامبورگ با ۵۶/۴۶ دلار، در پنج رتبه بعدی قرار گرفته و فهرست ۱۰ کشوری که بیشترین هزینه ماهانه برای اینترنت را دارند، کامل می‌کنند. نیمی از ۱۰ کشور گرانقیمت برای دسترسی به اینترنت، در خاورمیانه هستند... از سوی دیگر، بعضی از کشورها هزینه بسیار کمتری برای برخط شدن پرداخت می‌کنند. در اوکراین، میانگین صورتحساب کاربران اینترنت، ۵/۶۲ دلار است و پس از آن، روسیه با ۸/۱۷ دلار ماهانه قرار دارد. رومانی ۸/۲۵ دلار، ترکیه ۸/۷۷ دلار... کشورهای اروپایی و آسیایی به طور نسبتاً مساوی، در میان ۱۰ کشور ارزان‌قیمت از نظر خدمات اینترنتی قرار دارند.

هزینه ماهانه اینترنت در ایران، ۲۰/۴۷ دلار است. با این حال، در نظر گرفتن سرعت اینترنتی که مردم هر کشور برای پول خود، دریافت می‌کنند هم ضروری است. بر این اساس، لبنان با ۶/۷۹ دلار در ماه به ازای هر مگابیت بر ثانیه، گران‌ترین کشور از نظر قیمت اینترنت است... رومانی با فراهم کردن اینترنت با قیمت ماهانه ۶ سنت به ازای هر مگابیت بر ثانیه (بخشی از میانگین صورتحساب ماهانه ۸/۲۵ دلار)، ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد. چین اینترنت را با قیمت ماهانه ۸ سنت به ازای هر مگابیت بر ثانیه عرضه می‌کند. در تایلند و مولداوی، این هزینه فقط ۱۰ سنت و در آمریکا، ۴۵ سنت است. این هزینه در ایران، ۲ دلار است. آسیا و اروپا براساس سرعت اینترنت، یکی از ارزان‌ترین خدمات اینترنتی را در جهان دارند».

در این سبک خبرنویسی که به «گیج‌خبر» معروف است شما آن‌قدر عدد، رقم، رتبه، ثانیه، ماه، سال، بیت، مگابیت و... می‌بینید تا برسید به آخر خبر و اینکه وضعیت قیمت اینترنت در ایران خودمان چطور و چند است، قشنگ گیج می‌شوید واعداد و قیمت‌های اول و وسط مطلب یادتان می‌رود! مثلاً توی همین خبر «ایسنا» که خواندید ضمن اینکه خیلی چیزها را می فهمید، اما نمی‌فهمید بالاخره رتبه، قیمت و وضعیت اینترنت مملکتمان در مقایسه با بقیه کشورها چطوراست! برای همین با خودتان می‌گویید: ان‌شاءالله که اوضاع اینترنتمان خوب است.
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.