سردار سلامی فرمانده کل سپاه امروز (سه شنبه) ۱۲ دی ماه دیداری صمیمانه با مسئولان فدراسیون فوتبال و اعضای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال کشورمان در کمپ تیم‌های ملی داشت.

گزارشی از حضور فرمانده سپاه در کمپ تیم‌ ملی فوتبال| از شوخی تاج تا خاطره‌ جالب سردار سلامی از بازی ایران و آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، دیدار صمیمانه سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران با اعضای تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال بانوان و اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی و همچنین سرمربی تیم ملی فوتسال مردان، از ساعت ۱۵:۱۰ امروز در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد.

گزارشی از حضور فرمانده سپاه در کمپ تیم‌ ملی فوتبال| از شوخی تاج تا خاطره‌ جالب سردار سلامی از بازی ایران و آمریکا

گزارشی از حضور فرمانده سپاه در کمپ تیم‌ ملی فوتبال| از شوخی تاج تا خاطره‌ جالب سردار سلامی از بازی ایران و آمریکا

گزارشی از حضور فرمانده سپاه در کمپ تیم‌ ملی فوتبال| از شوخی تاج تا خاطره‌ جالب سردار سلامی از بازی ایران و آمریکا

در این مراسم تعدادی از فرماندهان سپاه، رئیس و تعدادی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون، مسئولان سازمان لیگ و اعضای این ۲ تیم حضور داشتند.

در آغاز این مراسم پس از قرائت قرآن، سرود ملی ایران خوانده شد.

شوخی تاج با فرمانده سپاه!

مهدی تاج با عرض سلام و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و ضمن خیر مقدم خدمت سردار سلامی، گفت: ایشان یادگار ۸ سال دفاع مقدس، یادآور رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی، شهید خرازی، شهید کاظمی و... هستند. من شهدای اصفهان را می‌گویم چون خودم اصفهانی هستم! ۱۷ تیم ملی داریم که امروز به لحاظ محدودیت‌ جا در خدمت ۴ تیم هستیم. سلام شما را به همه آن‌ها می‌رسانیم.

گرفتاری‌های اجتماعی را می شود به وسیله فوتبال و ورزش حل کرد

وی افزود: تیم‌های ملی یادآور روزهای خوش در کشور هستند. فوتبال امروز با هیچ پدیده‌ای قابل مقایسه نیست و بسیاری از کشورها قدرت خودشان را به وسیله این ورزش به رخ می‌کشند. لشکر کشی واقعا عملی نیست. بهترین سرمایه گذاری را روی تیم‌های فوتبال می‌کنند تا نشاط اجتماعی ایجاد شود. بسیاری از برنامه‌های تلوزیونی به وسیله فوتبال تهیه می‌شوند. دوست عزیزی می‌گفت وقتی می‌خواهم از تجریش به شوش بروم حدود ۲ ساعت و نیم در راه هستم ولی وقتی تیم ملی بازی دارد ۲۰ دقیقه‌ای این مسیر را می‌روم. این نشان می‌دهد اثر وضعی بازی‌های تیم ملی و باشگاهی چه تاثیراتی در رفتار عمومی جامعه دارد. می‌شود مزاحمت‌های خیابانی و گرفتاری‌های اجتماعی را به وسیله فوتبال و ورزش حل کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال خطاب به فرمانده سپاه پاسداران، عنوان کرد: تشکیلات تحت فرماندهی حضرتعالی در قطر برخورد بسیار شایسته و بایسته‌ای با تیم ملی داشتند. واقعا کمک کردند و بسیار موثر بودند. مسابقات فوتبالی که که در کشور برگزار می‌کنیم هر هفته نزدیک به یک میلیون و اندی نفر را به ورزشگاه‌ها می‌کشاند که کار ساده‌ای نیست. این هم به کمک بسیج، سپاهن و نیروی انتظامی است. فوتسال هم همین وضعیت را دارد. با فاصله‌ای معنا دار نسبت به ورزش‌های دیگر پرطرفدار است. فوتبال ساحلی هم به همین شکل، توانستیم به کمک و حمایت حضرتعالی و نمایندگان‌مان، امسال ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را هم تسهیل کردیم.

گزارش آدم کُشی رژیم صهیونیستی در حوزه فوتبال به سردار سلامی

تاج افزود: باید کارهای دیگری هم انجام بدهیم که به دنبالش هستیم. امروز همه اقشار جامعه از فوتبال لذت می‌برند. تیم بزرگسال ما در رنکینگ دنیا، تیم ۲۱ است. فوتبال ساحلی ما در بین قاره‌ای قهرمان شد. تیم فوتسال ما قهرمان آسیا و ششم دنیا است. بانوان ما خودشان را آماده می‌کنند. تا پایان سال ۴ جام جهانی را دنبال می‌کنیم. برای بقیه رشته‌ها المپیک مهم است ولی برای فوتبال جام جهانی مهم است. فیفا اعلام کرده جام جهانی را حدود ۶ میلیارد نفر تماشا کردند. ساختمانی که دیدید ان‌شاالله گسترش پیدا خواهد کرد. ان‌شاالله تمام نیازمندی‌های موجود را با همین ساختمان‌ها و هتل‌ها ترمیم کنیم. با وقت کم و گرفتاری‌هایی که دارید واقعا کمک و همت کردید. به جوانان و حوزه فوتبال که مورد اقبال مردم است، علاقه نشان دادید.

وی با اشاره به موضوع غزه، گفت: درهیات رئیسه AFC نماینده فلسطین گزارشی ارائه کرد که مجموعه رژیم صهیونیستی کودک کش بیش از ۶۶ فوتبالیست را در غزه شهید کرده، تا الان را نمی‌دانم. چند نفر بازیکنان تیم ملی فلسطین بودند. ۷ کودک فوتبالیست شهید شدند. در هیچ کجای دنیا این نحوه آدم کشی و حمله به مردم عادی اصلا تاریخ سراغ ندارد. دوره‌ای ایلام را داشتیم که یک تیم محلی ما را در چوار بمباران کردند. روز بیست و سوم همین ماه روز صلح و فوتبال به خاطر آن واقعه است. این برای ما مهم است که تمام تیم‌های ملی ما به این اتفاق عکس العمل نشان دادند و مورد تایید مقام معظم رهبری هم قرار گرفت که این هم از افتخارات فوتبال است.

گزارشی از حضور فرمانده سپاه در کمپ تیم‌ ملی فوتبال| از شوخی تاج تا خاطره‌ جالب سردار سلامی از بازی ایران و آمریکا

* درادامه مراسم، سردار سلامی برای حاضرین صحبت کرد. فرمانده سپاه پاسداران ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) به بانوان حاضر در سالن، در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به نقش ورزشکاران در جامعه گفت: ورزشکارها تمثال زیبای هویت فرهنگی جامعه ما هستند. اصلا ورزش بازتاب دهنده فرهنگ و هویت یک جامعه است. ورزشکاران مظاهر و نشانه‌های درخشان فضیلت‌های یک جامعه هستند... اینکه خیابان‌ها به خاطر نگاه کردن به ساق پای شما خلوت می‌شوند، یک واقعیت است. حتی من که فرمانده سپاهان هستم و مسائل حیاتی امنیت ملی را دنبال می‌کنم، خیلی وقت‌ها بر اساس دیدن مسابقات شما ساعات کاری‌ام را تنظیم می‌کنم.

اشاره فرمانده سپاه به ستاره‌های اسبق قرمز و آبی

وی افزود: اغلب شما را به نام کوچک می‌شناسم. از دورانی که راهنمایی بودم نام فوتبالیست‌ها برای من مقدس بود. از وقتی که یادم می‌آید از علی پروین، حسن روشن علی جباری همایون بهزادی جعفر کاشانی و... تا الان، همه شما را می‌شناسم. شاید شما اینطور فکر نکنید. مثلا روزبه چشمی آنجا نشسته! (این اشاره سردار سلامی به ملی پوش استقلال باعث خنده حضار شد.) 

گزارشی از حضور فرمانده سپاه در کمپ تیم‌ ملی فوتبال| از شوخی تاج تا خاطره‌ جالب سردار سلامی از بازی ایران و آمریکا

* درادامه سردار سلامی به علیرضا بیرانوند و آندرانیک تیموریان اشاره کرد و حاضرین فرمانده سپاه را مورد تشویق قرار دادند.

* وی در ادامه گفت: یا دوستان می‌گویند آن برادرمان هلی کوپتر ایران است!

* سردار سلامی خطاب به تیموریان گفت: «سال نوی میلادی را هم به شما تبریک می‌گویم». که این صحبت بازهم تشویق حاضرین را به همراه داشت.

* سردار سلامی افزود: درگذشت خانم ملیکا محمدی را تسیت می‌گویم. واقعا خیلی غم انگیز بود. به بانوان فوتبالیست، فوتبالیست و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

خاطره جالب سردار سلامی از بازی ایران-آمریکا

* فرمانده سپاه اظهار داشت: فوتبال در قلب همه مردم جایگاه خاصی دارد. همه شخصیت شما جریان پیدا می‌کند. نوع لباس پوشیدن شما، تکیه کلام‌ها، رفتار و حتی مدل موی شما، برای جوان‌ها الگو است. شما بیرون از کشور هم محبوب هستید. ۱۹۹۸ که با آمریکا مسابقه دادیم، من لبنان بودم. آنجا هرخانواده‌ای طرفدار هر تیمی هست پرچم آن تیم را به پنجره خانه‌اش آویزان می‌کند. در خیان‌ها ۲ پرچم برزیل و پرچم جمهوری اسلامی ایران بود. شبی که مسابقه داشتیم در هواپیما بودیم نمی‌توانستیم بازی را ببینیم. کمک خلبان هرچند وقت یکبار به ما نتیجه را می‌گفت. اول کار گفت دقت کنید ایران یک آمریکا هیچ! دوباره آمد گفت ایران ۲ آمریکا هیچ! یک گلی که خوردیم را نیامد بگوید! بعد که پیاده شدیم دیدیم چه غوغایی در کشور است. انگار همه مردم در خیابان بودند. این اثر پای شماست.

* فرمانده سپاه همچنین به فوتبالیست‌های کشورمان گفت: چیزی که اضطراب بیش از حد ایجاد می‌کند توجه به فضاهای مجازی و رسانه‌ها است.

* سردار سلامی از برد ۷ بر صفر آلمان مقابل برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴، به عنوان شگفت انگیزترین بازی که تماشا کرده، یاد کرد.

* پس از پایان سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی به سردار سلامی و سردار معروفی تقدیم شد.

* مسئولان سپاه پاسداران هم هدایای معنوی را به امیر قلعه‌نویی و احسان حاج صفی به نمایندگی از تیم ملی بزرگسالان، احسان اصولی و وحید شمسایی به نمایندگی از تیم ملی فوتسال، مریم منظمی به نمایندگی از تیم ملی فوتبال بانوان و فروزان سلیمانی به نمایندگی از تیم ملی فوتسال بانوان و امیرحسین محتشم، به نمایندگی از تیم ملی فوتبال ساحلی تقدیم شد.

* علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، کریم انصاری فر و میلاد محمدی که هنوز به اردو ملحق نشده‌اند و همچنین سردار آزمون که از ۲۰ دی در قطر به جمع ملی‌پوشان ملحق می‌شود در این مراسم غایب بودند.

* وحید شمسایی و کادرفنی و مدیریتی تیم ملی فوتسال نیز در مراسم حضور داشتند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.