وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از انهدام ۱۷ راکت «اولخا» و ۴ موشک اوکراین بر فراز بلگورود خبر داد.

۱۷ راکت «اولخا» و ۴ موشک اوکراین بر فراز بلگورود منهدم شدند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی به اهدافی در روسیه با استفاده از راکت «اولخا» (Olkha) خنثی شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۱۷ راکت اولخا را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی به اهدافی در روسیه با استفاده از راکت های اولخا در روز دوم ژانویه (امروز) خنثی شد. پدافند هوایی نیز ۴ موشک را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی روسیه همچنین ۸ راکت اولخا دیگر که توسط نیروهای مسلح اوکراین بر فراز منطقه ای دیگر شلیک شده بود را سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه شنبه هفته جاری هم در واکنش به گلوله باران بلگورود در این کشور از سوی اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: امروز رژیم کی‌ یف با ۲ راکت «اولخا» (Olkha)، با مهمات ممنوعه خوشه‌ ای و همچنین سیستم راکت انداز MLRS به شهر بلگورود روسیه حمله کرد. سیستم‌ های دفاع هوایی روسیه، راکت‌ های خون آشام MLRS را رهگیری کردند. چندین راکت و قطعات خوشه‌ ای از راکت‌ های ساقط شده اولخا به شهر بلگورود اصابت کرد. در نتیجه تاکنون ۱۲ نفر و ۲ کودک جان خود را از دست داده اند و ۱۰۸ نفر مجروح شده اند. در صورت اصابت مستقیم راکت‌ های اولخا با مهمات خوشه‌ ای به شهر، عواقب آن بی اندازه شدیدتر بود.

بیانیه مذکور اضافه می کند: رژیم کی‌ یف با ارتکاب به این جنایت، سعی می کند توجه افکار عمومی را از شکست های خود منحرف کرده، ما را به اقدامات مشابه تحریک کند. ما تاکید می کنیم که نیروهای مسلح روسیه فقط علیه تاسیسات نظامی اوکراین و زیرساخت های مرتبط با آن عمل می کنند. حمله به بلگورود بدون مجازات نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.