۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 952327

امیر قلعه‌نویی در دیدارهای اخیر تیم ملی نشان داد علاقه خاصی به سبک فوتبال قدوس دارد و در جام‌ ملت‌ها هم از حضور او بهره خواهد برد.

قدوس بازیکن ویژه ژنرال در جام ملت‌ها

به گزارش قدس آنلاین، با نگاه به لیست تیم ملی نکته‌ای که نظرها را جلب می‌کند حضور کم‌تعداد هافبک‌های میانی است. روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی و سامان قدوس چهار بازیکنی هستند که احتمالاً سه نفر از آن‌ها برای تیم ملی به میدان خواهند رفت.

با بررسی بیشتر قابلیت‌های این بازیکنان به یک نکته مشترک می‌رسیم، سبک بازی قدوس با سه بازیکن دیگر متفاوت است و در پست‌های متفاوتی در مسابقات مختلف با شرایط مختلف می‌تواند به میدان برود.

سامان قابلیت بازی در چند پست مختلف را دارد، او می‌تواند در شرایطی که ایران مقابل تیم‌های با قدرت هجومی پایینتر بازی می‌کند، زوج یکی از سه هافبک دفاعی باشد، حضور دو بازیکن در میانه میدان و دو بازیکن در کناره‌ها می‌تواند سیستم ۲-۴-۴ را برای ایران به همراه داشته باشد، به عنوان مثال سامان در بازی با ازبکستان به همراه سعید عزت‌اللهی در میانه میدان حضور داشت، مهدی ترابی و محمد محبی در سمت راست و چپ تیم ملی در خط حمله و هافبک حضور پیدا می‌کردند، این ترکیب در چند بازی مختلف هم استفاده شد و سامان قدوس به همراه سعید عزت‌اللهی در میانه میدان حضور داشتند و بازیکنانی کناری مختلفی به میدان رفتند.

اما در برابر بلغارستان ترکیب متفاوتی به میدان رفت که غیبت سردار آزمون در آن نقش زیادی داشت، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی و سامان قدوس سه هافبک تیم ملی بودند و سامان در آن مسابقه پشت سر مهدی طارمی به عنوان هافبک هجومی و مهاجم سایه به میدان رفته بود.

این شرایط در بازی‌های بزرگ مانند تقابل با کره و ژاپن هم می‌تواند تکرار شود، با اندکی تغییر، حضور سردار و طارمی در نوک پیکان خط حمله و در خط هافبک سعید عزت اللهی به همراه روزبه چشمی کمربند میانی را مستحکم‌تر کنند و سامان با تغییر پست به همراه علیرضا جهانبخش در سمت راست و چپ حضور داشته باشند و یکی از آنها در زمان حمله به وسط زمین متمایل شود تا زوج‌سازی‌های مختلفی صورت بگیرد.

چیزی که مشخص است با بررسی دیدارهای اخیر تیم ملی و آزمون و خطایی که قلعه‌نویی از قدوس در پست‌های مختلف گرفته است، او در جام ملت‌های آسیا برنامه ویژه‌ای برای استفاده از این بازیکن خواهد داشت و در بازی‌های مختلف پست‌های متفاوتی را تجربه خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.