یک مقام ارشد دولت کره جنوبی روز سه شنبه در واکنش به اظهارات تازه رهبرکره شمالی گفت که با کمک آمریکا ساز و کار قوی‌تری برابر تحرکات نظامی این کشور ایجاد خواهد کرد.

سئول: سیستم بازدارنده قوی‌ترعلیه کره شمالی ایجاد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام ارشد دولت کره جنوبی در واکنش به سخنان تازه رهبر کره شمالی روز سه شنبه گفت، سئول قصد دارد اتحاد خود با ایالات متحده برای ایجاد سیستم بازدارندگی قوی‌تر برابر تحریکات نظامی احتمالی کره شمالی را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «کیم یونگ هو» وزیر اتحاد کره جنوبی با پیونگ یانگ گفت: «دولت از طریق تقویت اتحاد با واشنگتن یک سیستم بازدارندگی  ایجاد خواهد کرد تا برابر تحریکات نظامی احتمالی پیونگ یانگ آماده شود.»

وی مدعی شد که کره شمالی در صورت برخورد با «دیوار بازدارنده» سئول و واشنگتن، در نهایت باید سلاح‌های اتمی خود را کنار بگذارد.

رهبر کره شمالی روز یکشنبه ضمن صدور دستور پرتاب سه ماهواره نظامی در سال آینده میلادی، گفت که روابط با کره جنوبی به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد که انتظار می‌رود کره شمالی هر نوع اقدام تحریک آمیزی را برای اجرای دستور رهبر خود انجام دهد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنرانی در اختتامیه اجلاس عمومی پنج روزه کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور، ضمن تاکید بر لزوم تقویت قدرت نیروی دریایی، گفت که روابط پیونگ‌یانگ-سئول به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

رهبر کره شمالی با بیان اینکه کره جنوبی را همتایی برای آشتی و اتحاد در نظر نخواهد گرفت، اظهار داشت: «سئول، کره شمالی را دشمن اصلی خود اعلام کرده است. حزب کارگر نیز به این نتیجه رسیده که اتحاد با کره جنوبی ممکن نیست.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.