همزمان با ایام بزرگداشت مقام شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان، ۵۰۰ خادمیار رضوی میزبان زائران مزار آن شهید والامقام هستند.

میزبانی ۵۰۰ خادمیار رضوی از زائران حاج قاسم / از برپایی موکب و چایخانه حضرت تا توزیع غذا و لباس گرم در کرمان

به گزارش قدس آنلاین، مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در این‌باره گفت: به پاس رشادت‌های بی‌بدیل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از 12 تا 18 دی‌ماه با عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده است و خادمیاران آستان قدس رضوی نیز به این مناسبت ویژه برنامه جامعی را برای میزبانی از زائران گلزار این شهید برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گفته احمد میرزاده، موکب پذیرایی کانون‌های خدمت رضوی استان‌های بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز در این روزها میزبان زائران شهید سلیمانی در محل طریق الشهدا هستند.
 

برپایی موکب فرهنگی
میرزاده به برپایی موکب فرهنگی در مسجد فروزی طریق الشهدای کرمان توسط خادمیاران کرمانی اشاره کرد و گفت: استقرار غرفه‌های مختلف برای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی و همچنین برگزاری 5 برنامه موضوعی در زمینه کرسی تلاوت رضوی، روایتگری و یادواره شهدا، شب شعر، معرفی کتاب و مهارت‌های زندگی در زمره فعالیت‌های این موکب فرهنگی است.
 

پذیرایی از زائران در چایخانه حضرت
وی افزود: خادمیاران امام هشتم(ع) همچنین با حضور در چایخانه حضرت رضا(ع) در دو موضع طریق الشهدا و جوار مرقد حاج قاسم به ارائه خدمت به زائران آن سردار بزرگ خواهند پرداخت، همچنین به مناسبت این هفته و به همت خادمیاران آستان قدس رضوی دو مجموعه جدید چایخانه حضرت در سطح شهر کرمان و مراکز آموزش عالی این شهرستان کلنگ‌زنی خواهد شد.
 

اطعام رضوی ۳۰۰۰ مددجو و نیازمند
وی برپایی موکب خدمت برای توزیع غذا و میان وعده را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام برشمرد و گفت: در همین راستا برنامه «اطعام رضوی» به نیابت از شهیدالقدس به تعداد 3000 نفر در مراکز بهزیستی و حاشیه شهر کرمان به اجرا در خواهد آمد. همچنین در این ایام، توزیع لباس گرم و اطعام نیازمندان کرمان در مراکز نگهداری ایتام، کودکان کار و محرومان این استان برنامه‌ریزی شده است.
 صبحگاه امام رضایی فرزندان حاج قاسم با حضور بیش از 20 هزار دانش آموز کرمانی و مراسم تجدید بیعت 1000 نوجوان و جوان این شهر با شهید القدس نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روزهاست.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.