استاندار خراسان رضوی گفت: حضور زنان در میدان و نقش هدایت‌گر آنان در همگام کردن خانواده‌ها با جریان و اهداف انقلاب، ۲ مولفه مهم و موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حضور زنان، مولفه موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در«دومین همایش استانی بانوان تاثیرگذار خراسان رضوی» که در سالن همایش های صدا و سیما در مشهد برگزار شد اظهار کرد: زمانی جامعه زنان و نقش آنان در رابطه با نهضت امام (ره) و جریان انقلاب موضوعیت پیدا می‌کند که بدانیم در آن تاریخ و شرایط قبل از انقلاب، زنان و مادران چه ایستادگی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها از خود نشان داده‌اند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اگرچه در دوران انقلاب بخش عمده زنان جامعه بیسواد یا کم سواد بودند اما دارای بصیرت بودند، ادامه داد: امام راحل با تکیه بر همین بصیرت توانست جامعه را بسیج کرده و با تکیه بر اهداف معنوی به مقصد برساند.

وی حضور عفیفانه زنان در عرصه‌های مختلف را از مهمترین تابلوهای مصداقی انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی دانست و افزود: حضور زنان عفیف در طول انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام، نقش اساسی در پیروزی نهضت اسلامی بازی کرد.

نظری افزود: ما معتقدیم بسیاری از مشکلات در جامعه مربوط به حوزه خانواده است که با ایجاد استحکام و تقویت بنیان خانواده و با کمک زنان می توان در راستای رفع آن تلاش کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی مشکلات حوزه خانواده، آمار طلاق در این استان را نگران کننده خواند و ادامه داد: ریشه بسیاری از مشکلات در خانواده است که در این زمینه باید با تشکیل خانواده پایدار، تحکیم بنیان خانواده و حفظ آن و درمان آفات احتمالی برنامه داشت و پرچمداری این حوزه بر عهده قشر بانوان است‌.

وی بیان کرد: در جامعه اسلامی با وجود تمام مشکلات و گرفتاری هایی که از سوی معاندان نظام تهیه و تدارک و به جامعه تزریق می شود، همواره استقامت و ایستادگی مردم که متاثر از انقلاب و نظام است این توطئه‌ها را بی اثر می‌کند.

نظری انقلاب اسلامی را ماهیتا در تقابل با دنیای استکبار و رویاروی آن دانست و افزود: این توقع که روزی بتوانیم با استکبار نشسته و تعامل کنیم توهمی بیش نیست چرا که هیچگاه حق نمی‌تواند در کنار باطل قرار گیرد، پس این مبارزه مستمر و طولانی خواهد بود و یکی از این عرصه‌ها موضوع جامعه زنان است که در این زمینه موضوعات عملیاتی بسیاری در دستور کار قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.