مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از تخریب و رفع تصرف ۱۰۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی منطقه حصار خبر داد.

تخریب ۱۰۶مورد مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز کرج

به گزارش قدس آنلاین، سید محسن موسوی افزود: این ساخت و سازهای غیر مجاز در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی با حضور نماینده دادستان، کلانتری منطقه ۱۲ چمران، شهرداری منطقه ۱۰ کرج ، یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی استان ، ادارات خدمات رسان برق گاز و یگان امداد استان البرز رفع اثر شد.

وی اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر مدیریت جهاد کشاورزی کرج از طریق سامانه ۱۳۱ و با حکم مرجع قضایی در اراضی حصار ، حریم منطقه ۱۰ کرج ، این ۱۰۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوارکشی، بنا، قطع انشعابات غیرمجازو محوطه سازی ، تخریب و نزدیک به ۱۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

موسوی با اشاره به افزایش مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در کلانشهر کرج، گفت: این برخوردها هشدار به زمین خواران و تشویق آنهایی است که به قانون احترام می‌گذارند.

وی اراضی کشاورزی را بستر تولید و ضامن امنیت غذایی مردم دانست و افزود: حفاظت از اراضی کشاورزی یک وظیفه ملی است و این امر فقط بر عهده ادارات و دستگاه‌های دولتی نبوده و ضروری است شهروندان ضمن آگاهی از ضرورت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در این امر با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از شهروندان خواست از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی را در حفظ و حراست از باغات و زمینهای کشاورزی یاری کنند.

شهرستان کرج دارای سه هزار و ۹۶۸ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۸۸۵ هکتار اراضی زراعی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.