سفارت روسیه در یادداشتی در کانال تلگرامی خود سیاست آمریکا در اتهام زنی به مسکو در مورد اعمال محدودیت علیه اقلیت‌های مذهبی را محکوم و خواستار تمرکز این کشور بر یهودستیزی و اسلام‌هراسی در خاک ایالات متحده شد.

روسیه: آمریکا پاسخگوی یهودستیزی و اسلام‎‌هراسی در خاک خود باشد

سفارت روسیه در واشنگتن با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود از سیاست‌های آمریکا در برخورد با مخالفان خود انتقاد کرد. در این یادداشت واشنگتن متهم شده است که از هر وسیله‌ای حتی مسائل مذهبی برای سرکوبی مخالفان خود استفاده می‌کند.

در این یادداشت از خطاب قرار دادن روسیه با عنوان مورد خاص در برخورد با حقوق مذاهب توسط وزارت خارجه آمریکا انتقاد شده است. در یادداشت سفارت روسیه آمده است: آمریکایی‌ها بدون ارائه هیچ مدرکی ما را به نقض آزادی اقلیت‌های مذهبی متهم می‌کنند.

دیپلمات‌های روسی خاطرنشان کردند که آمریکا با این روش ناجوانمردانه تلاش می‌کند با مخالفان ژئوپلیتیکی‌اش تسویه حساب کند و به دنبال مداخله در امور داخلی آنها است. کاخ سفید سعی می‌کند با کارت مذهبی بین کشورها تنش ایجاد کند.

سفارت روسیه در واشنگتن تاکید کرد که هیچ آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی در روسیه وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است: زمان آن فرا رسیده است که محافل حاکم ایالات متحده به این مساله اعتراف کنند که طی قرن‌های گذشته هیچ مشکلی بین مذاهب مختلف ساکن در روسیه ایجاد نشده است ولی از تصرف کلیساهای ارتدکس توسط کی‌یف چیزی گفته نمی‌شود.

سفارت روسیه خاطرنشان کرد: واشنگتن به جای این اتهامات بهتر است به مشکلات موجود در جامعه خود مربوط به یهودی ستیزی و اسلام هراسی توجه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.