معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه به شهروندان توصیه کرد برای انجام معاملات خرید و فروش حتماً از اسناد رسمی استفاده کنند.

هشدار قوه قضائیه؛ از اسناد رسمی در معاملات استفاده کنید
اصغر جهانگیر با تاکید بر استفاده از اسناد رسمی در انجام معاملات، بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود که برای انجام معاملات خرید و فروش حتماً از اسناد رسمی استفاده کنند چرا که انجام معاملات با استفاده از اسناد عادی زمینه بروز اینگونه مشکلات را فراهم می‌کند و همه باید کمک کنیم تا اعتبار اسناد رسمی افزایش پیدا کند و به اسناد عادی بی‌جهت اعتبار بخشی نکنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: توصیه ما این است که مردم در حوزه‌هایی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند حتماً تحقیقات لازم را قبل از سرمایه‌گذاری انجام دهند و فریب تبلیغات رسانه‌ای شرکت‌ها و مؤسسات مختلف را نخورند چرا که این تبلیغات در بسیاری از موارد یک مانور متقلبانه برای جذب سرمایه‌گذار است و منجر به کلاهبرداری از شهروندان می‌شود.

جهانگیر تاکید کرد: همچنین نیاز است مردم قبل از سرمایه‌گذاری در هر طرح و یا شرکتی با یک حقوقدان و کارشناس آشنا به مسائل حقوقی مشورت کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشود و سرمایه یک عمر خود را به باد ندهند.

وی اظهار کرد: البته این بدان معنا نیست که دستگاه قضائی و مجموعه‌های نظارتی به وظیفه خود عمل نکنند، در صورتی که هر مال باخته‌ای شکایتی را از شخص حقیقی و حقوقی مطرح کند دستگاه قضا موظف است برای استیفای حقوق این مالباختگان تلاش کند اما این موضوع نیازمند طی مراحل و تشریفات قانونی خاص است بنابراین ممکن است این فرایند زمانبر و طولانی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.