مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: ۲ هزار و ۸۲۰ خانوار ساکن در ۱۱۸ روستای استان طی ۹ ماهه امسال از نعمت گاز بهره مند شدند.

۱۱۸ روستای لرستان گازرسانی شدند

به گزارش قدسی آنلاین، کرم گودرزی افزود: امسال ۱۴ هزار و ۳۳۴ مشترک جدید شهری و روستایی با نصب ۲۰ هزار و ۷۹۷ علمک از خدمات شرکت ملی گاز ایران در لرستان بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اجرای ۳۷۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در استان طی ۹ ماهه امسال تصریح کرد: حدود ۳۰۰ کیلومتر از این میزان، شبکه توزیع بوده که علاوه بر صنایع و واحدهای عمومی برای خدمت به هفت هزار و ۵۱۶ مشترک جدید روستایی و ۶ هزار و ۸۱۸ مشترک جدید شهری احداث شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اضافه کرد: همچنین امسال عملیات اجرایی گازرسانی به شهر شول آباد الیگودرز تکمیل و نصب علمک ها آغاز شد که در مرحله اول ۴۲۲ خانوار شهری منطقه از این خدمت زیرساختی بهره مند و کار اشتراک پذیری در حال انجام است.

گودرزی اظهار داشت: با گازرسانی به مشترکان خانگی شهری و روستایی، ۸۱ واحد صنعتی و ۷۷۵ واحد عمومی در لرستان طی سال جاری، مجموع مشترکان شرکت گاز استان به بیش از ۶۱۸ هزار مورد شامل ۵۸۳ هزار و ۵۴۳ خانگی، ۲۹ هزار و ۴۵۴ عمومی و یک هزار و ۳۹۳ مشترک خانگی رسیده است.

وی ادامه داد: شاخص اعلام شهر یا استان سبز از نظر گازرسانی، دستیابی به ضریب نفوذ بالای ۹۵ درصد است که لرستان سال ۱۴۰۰ به این مهم دست یافته و تمامی شهرهای آن بجز دلفان و چگنی نیز شهرستان سبز هستند.

گازرسانی به ۱۲۰۰ خانوار شهری

مدیرعامل شرکت گاز لرستان همچنین یادآور شد: امسال طرح گازرسانی به یک هزار و ۲۰۰ خانوار در شهر تازه تاسیس شول آباد تکمیل شد و در حال حاضر کار اشتراک پذیری و نصب علمک در حال انجام است.

گودرزی اظهار داشت: خرداد ۹۸ عملیات اجرایی گازرسانی به شول آباد آخرین شهر بدون گاز لرستان آغاز شد تا علاوه بر این شهر تازه تاسیس، حدود ۴۰ روستا هم از مسیر خط انتقال این شهر گازرسانی شوند که این طرح در یکی از بکر و سخت گذرترین مناطق کوهستانی و رویشی زاگرس با اجرای ۴۲ کیلومتر خطوط لوله و تغذیه نصب پنج ایستگاه تقلیل فشار گاز اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این طرح یکی از پروژه های مهم مصوب دور اول سفر رییس جمهور در آذرماه ۱۴۰۰ به لرستان بود که ۸۵۰ میلیارد ریال برای آن مصوب و با رعایت ملاحظات زیست محیطی و انجام دقیق توصیه های فنی و عملیاتی در راستای افزایش ایمنی و کیفیت اجرایی شد.

گودرزی با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در لرستان ۱۱ درصد بیشتر از متوسط کشوری است، افزود: در حال حاضر ضریب گازرسانی شهری و روستایی در استان به ترتیب ۹۹.۹ و ۹۷.۹ درصد است و جزو استان های پیشرو در این خدمت محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.