۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 953982

چین اعلام کرد آژانس‌های امنیتی این کشور یک حادثه جاسوسی جدید کشف کرده‌اند که در آن سرویس اطلاعات مخفی انگلیس، که به MI۶ نیز معروف است، از یک خارجی در چین برای جمع‌آوری اسرار و اطلاعات استفاده کرده است.

دستگیری جاسوس انگلیسی در چین

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امنیت چین امروز در حساب رسانه‌های اجتماعی وی چت خود فاش کرد که یک خارجی که فقط با نام خانوادگی هوانگ مشخص شده است، مسئولیت یک آژانس مشاوره در خارج از کشور را بر عهده داشت و در سال ۲۰۱۵، ام آی سیکس با این شخص «رابطه اطلاعاتی» برقرار کرده است.

پس از آن، ام آی سیکس چندین بار از هوانگ خواسته است تا وارد چین شود و به او دستور داده است از هویت عمومی خود به عنوان پوششی برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به چین و جاسوسی برای انگلیس استفاده کند.

دولت چین گفت، ام آی سیکس همچنین آموزش‌های اطلاعاتی حرفه‌ای را برای هوانگ در بریتانیا و جاهای دیگر انجام داده و تجهیزات جاسوسی ویژه‌ای را برای ارتباط متقابل اطلاعاتی فراهم کرده است.

چین در بیانیه خود گفت: «پس از تحقیقات دقیق، ارگان‌های امنیتی دولتی فوراً شواهدی مبنی بر دخالت هوانگ در فعالیت‌های جاسوسی کشف کردند و اقدامات لازم علیه او انجام دادند».

در همین حال، دولت انگلیس مدعی شده است جاسوسان چینی مقامات این کشور را در موقعیت‌های حساس در سیاست، دفاع و تجارت به عنوان بخشی از عملیات جاسوسی پیچیده‌تر برای دسترسی به اسرار هدف قرار می‌دهند.

اخیراً یک محقق در پارلمان انگلیس جاسوسی چینی بودن خود را رد کرده است.

چین بارها این اظهارات را محکوم کرده است و سخنگوی وزارت خارجه این کشور خاطر نشان کرده که این ادعاها «کاملاً بی‌اساس» است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در نشستی خبری گفت: ما از بریتانیا می‌خواهیم که از انتشار اطلاعات نادرست و دستکاری سیاسی و تهمت‌های بدخواهانه علیه چین دست بردارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.