۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 953984

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: کمیته های علمی باشگاه دانش پژوهان ضبط برنامه های آموزشی برای پخش رایگان در کشور را آغاز کردند تا همه دانش آموزان بتوانند از نکات اموزشی آن استفاده کنند.

سمپاد برای عدالت آموزشی چه کرده است؟

سید رضا حسینی درباره  اقدامات باشگاه دانش پژوهان در راستای عدالت آموزشی اظهار داشت: محدودیتی درفرایند ورود به المپیادها وجود ندارد و هر دانش آموزی در سراسر کشور می تواند برای المپیادها  در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کند. ما طرحی به نام سهم المپیاد برای پذیرفته شدگان مرحله نخست المپیاد علمی کل کشور داریم که هر ساله همه پذیرفته شدگان المپیاد  می توانند در دوره آموزشی مشترک باشگاه و سمپاد بدون پرداخت هزینه ای شرکت کنند.

وی ادامه داد: در این راستا کمیته های علمی ما  ضبط برنامه های آموزشی برای پخش رایگان را در سطح کشور آغاز کردند تا همه دانش آموزان بتوانند از نکات آموزشی آن استفاده کنند. بیشتر منابع المپیاد باشگاه دانش پژوهان جوان از کتاب های قابل دسترس دانش آموزان است تا کسی بخاطر دسترسی نداشتن به کتاب از المپیاد دور نماند. درطرح سفیران باشگاه  دانش آموزان قدیمی باشگاه به عنوان سفیر فرایند المپیاد و فضا نخبگانی را در سراسر کشور ترویج دهیم.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان بیان کرد: طرح شهید اژه ای طرحی است که  بنیاد ملی نخبگان  از دانش آموزان در رشته های مورد نیاز کشور و علوم پایه حمایت ویژه ای  می کند و در این طرح  کمک هزینه تحصیلی و پژوهشی به دانش آموزان داده می شود؛ اگر لازم باشد در موسسات داخلی یا خارجی فرایند آموزش خود را کامل کنند، کمک هزینه فرصت مطالعاتی به آن ها پرداخت می شود. اگر دانش آموزان پویایی خود را حفظ کنند نامش به عنوان اعضای هیئت علمی  ثبت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.