سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه حمایت از تولید بار اول واردات را کاهش می دهد،گفت: با حمایت از تولید بار اول زنجیره تولید را کامل می کنیم و تولید کننده ما با اطمینان وارد این عرصه می شود. واردات نیز جز با خودکفایی و همت جوانان مبتکر و شرکت های دانش بنیان به حداقل نمی رسد.

حمایت از سازوکار تولید بار اول، واردات را کاهش می دهد

احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد حمایت از دانش بنیان ها،گفت: مابرابر خواسته ای که رهبری دارند بایداز شرکت های دانش بنیان، کانون های خلاق و شرکت های رشد استفاده کنیم. یکی از ایرادت ما به بانک مرکزی این بود که تراز تجاری ما در حوزه صادرات و واردات منفی می شود متاسفانه به هر دلیل واردات محور می شویم و این خلاف روح  اقتصاد مقاومتی است که رهبری فرمودند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی رهبری فرمودند یکی از ارکان صادرات محور بودن است واینکه واردات به حداقل برسد. واردات به حداقل نمی رسد مگر با خودکفایی، خودکفایی اتفاق نمی افتد؟ مگر با جوانان مبتکر و خلاق در قالب شرکت های دانش بنیان  و خانه های خلاق و مراکز رشد و پارکهای علم و قناوری. باید به جوانان در توسعه کشور اعتماد کنیم

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت از تولید بار اول و سازوکار بومی سازی مرتبط با آن در توسعه بازار شرکت های دانش بنیان بیان کرد: اگر تولیدات بار اولی را حمایت کنیم و اعتقادمان بر این باشد که ما می توانیم در حوزه های مختلف تولیداتی را که شرکت های دانش بنیان به ثبت می رسانند و تجاری سازی می شود را حمایت کنیم قطعا از واردات جلوگیری می کنیم که این مهم باید توسط وزارت صمت و بهداشت حمایت شود چراکه  این بهترین زمینه برای کاستن واردات است .

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: یکی از ایستگاههای که وقت تولید کننده ما را می گیرد تکمیل زنجیره تولید است. با حمایت از تولید بار اول زنجیره تولید را کامل می کنیم و تولید کننده ما با اطمینان وارد این عرصه می شود. از آن طرف باید ثابت شود کالا و ماشین الاتی که وارد می شود آیا مشابه شان توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود یا نه که اگر تولید می شود باید وارداتش باید ممنوع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.