مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۴۶۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریالی یک شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی و کم فروشی خبر داد.

جریمه ۴۶۲ میلیارد ریالی یک شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی

شهرام محسنی گفت: پرونده تخلف یک شرکت لبنیاتی برای گرانفروشی و کم فروشی در پنج محصول به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال در شعبه دوازدهم مهم و ملی تعزیرات رسیدگی شد.

وی اظهار داشت: تخلفات این شرکت لبنی مربوط به گرانفروشی و کم فروشی ۱۸۰ هزار کیسه شیر نایلونی ۸۰۰ گرمی، ۴۳ هزار دبه ماست ۲ کیلوگرمی و ۱۸۰ هزار عدد پنیر یواف ۳۰۰ گرمی و گرانفروشی ۱۵۰ هزار بطری شیر کم چرب بوده است.

محسنی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول، متهم را به پرداخت ۴۶۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این گزارش را سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به دلیل کم فروشی و گرانفروشی شرکت لبنیاتی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

اردیبهشت ماه امسال نیز سازمان تعزیرات حکومتی ۲ شرکت لبنیاتی را به دلیل گرانفروشی ۲۲۵ میلیارد ریال جریمه کرده بود.

۲۸ آذرماه مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: کارخانجات تولید محصولات لبنی موظف به رعایت قیمت های مصوب چهار قلم محصول لبنی هستند.

طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم شیر خام ۱۵ هزار تومان، ماست ۲.۵ کیلوگرمی با قیمت ۵۹ هزار و ۷۶۰ تومان، پنیر یواف ۴۰۰ گرمی ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب ۱۸ هزار تومان و شیر بطری یک لیتری کم‌چرب ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان است و هر قیمتی که بالاتر از قیمت‌های ذکر شده لحاظ شود، منجر به تخلف و گران‌فروشی است.

«مسعود امرالهی» در گشت مشترک بازرسین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده بود: به‌تازگی در بازدید از یک کارخانه تولیدی محصولات لبنی، تخلفاتی مانند عدم تولید نوعی خامه برای بازار داخلی، گران‌فروشی شیر نایلونی ۱۸ هزار تومانی به قیمت ۱۹ هزار تومان و شیر بطری کم‌چرب یک لیتر ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، عدم تولید پنیر یواف ۴۰۰ گرمی و ماست ۲.۵ کیلوگرمی تنظیم بازار مشاهده می‌شود که برای این واحد تولیدی گزارش تخلف و جریمه به ارزش یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تعیین و به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.