معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: با توجه با شمالی شدن جریانات آب و هوایی که با وزش باد شدید، بارش باران و مواج شدن دریا همراه است، هر نوع فعالیت دریایی در خزر ممنوع است.

دریای خزر مواج می‌شود؛ دریاگردی ممنوع!

به گزارش قدس آنلاین، احمد اسدی، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران از هشدار نارنجی هواشناسی دریایی خبر داد و افزود: با شمالی شدن جریانات جوی و عبور موج از تراز میانی جو از اول ساعات چهارشنبه تا صبح پنجشنبه دریا کولاکی است و بارش باران، وزش باد شدید و مواج شدن دریا را پیش رو داریم.

وی گفت: بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه هم گزارش می‌شود و ارتفاع امواج نیز قابل ملاحظه بوده و تا ۲ متر می‌رسد.

اسدی تاکید کرد: با توجه به مواج بودن دریا احتمال غرق شدن صیادان، شناگران و غواصان وجود خواهد داشت و آسیب به قفس‌های دریایی، پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران ادامه داد: شنا و فعالیت‌های گردشگری و فعالیت قایق‌های سبک و تفریحی و هرگونه صیادی اعم از پره، کیلکا و ......مطلقا ممنوع است.

اسدی درباره پیش بینی‌های هواشناسی نیز خاطرنشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌ها در  پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران امروز نیمه ابری بتدریج با افزایش ابر، کاهش دما و وزش باد در مناطق غربی و مرکزی استان با بارش پراکنده باران و در مناطق کوهستانی مه آلود با بارش برف همراه است.

وی با تاکید بر اینکه در پنج‌شنبه، هوای استان ابری همراه با کاهش دما و بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد همراه خواهد بود، تصریح کرد: در روز جمعه هوا صاف تا نیمه ابری شده و در ارتفاعات ابری و در مناطق مرزی مازندران و استان‌های البرز و تهران با رگبار باران و برف همراه است.

معاون هواشناسی مازندران هوای روز شنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما دانست و تاکید کرد: در روز یکشنبه نیز هوا صاف تا نیمه ابری و از اواخر شب با افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات غربی مواجه خواهیم بود. هوای دو‏شنبه نیز ابری  همراه با کاهش دما، بارش باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.