حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه یکی از رمزهای ورود درست به ماه رمضان تحت امر امام زمان(عج) بودن است گفت: پیش از ماه رمضان در ماه رجب و شعبان با امام خود عهد ببندید که گناه نکنید.

قبل از رمضان با توبه، تحت امر امام زمان(عج) شوید

حجت‌الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی در مسجد امیر در جلسه درس اخلاق که مسجد امیر برگزار شد، طی سخنانی درباره آداب ورود به ماه رمضان، گفت: طبق فرمایش خداوند در ماه رمضان دست و پای شیطان را بسته می شود. با وجود این مساله علت اینکه ما از ماه رمضان استفاده لازم را نمی بریم را باید بررسی کنیم.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه یکی از رمزهای ورود درست به ماه رمضان تحت امر امام زمان(عج) بودن است، عنوان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند ما انسان ها را در حد ایمان هم نمی شناسیم مگر اینکه در جمیع اوامر از ما تبعیت کرده و اراده انجام داشته باشد.

وی افزود: ما سلمان فارسی نیستیم اما اگر بخواهیم مومن باشیم باید اراده کرده باشیم که تابع اهل بیت (ع) باشیم. اطاعت و تبعیت از اهل بیت(ع) در ورع و پرهیزکاری قرار دارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افراد در مواجهه با گناه به پنج دسته تقسیم می شوند، اظهار کرد: برخی بر انجام گناه افتخار می کنند، برخی گناه خود را توجیه می کنند، برخی گناه می کنند اما پشیمان شده و توبه و جبران می کنند، برخی همچون حضرت یوسف تقوا می کنند و آنها متقین هستند، برخی هم طوری زندگی می‌کنند که با گناه مواجهه نشوند آنها اهل ورع هستند. این دسته از افراد جزو رستگاران قرار می گیرند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با توصیه جوانان ابراز کرد: برای پرهیز از گناه خطبه متقین نهج‌البلاغه را حتما بخوانید، حضرت می فرمایند با ورع خود را زینت دهید، متاسفانه ما خود را کامل تحت امر اهل بیت (ع) قرار ندادیم. اگر شخص مهمی شما را برای مهمانی دعوت کرده باشد پیش از رفتن استحمام، اصلاح و خود را آراسته می کنید و مقدمات برای حضور در این مهمانی را فراهم می کنید، سالهاست که ما به مهمانی خدا دعوت می شویم و بدون آمادگی وارد مهمانی خدا می شویم. درحالی که پیش از ورود به ماه رمضان باید توبه کرده باشیم تا مهمانی الهی را درک کنیم.

وی افزود: بررسی کنید برای ماه رمضان چه آراستگی در خود ایجاد کردید، حرمت الهی را نگه دارید در ماه رمضان مسافرت نروید، در گذشته افراد متدین برای ورود به ماه رمضان به استقبال آن می رفتند، مراقب باشید بخشی از افراد بازنده نباشید، دایم الخمر بازنده است، عاق والدین نباشید، پدران معنوی ما پیامبر (ص) و امیر مومنان امام علی (ع) هستند امروز ما در ادامه تبعیت از آنها آیا تابع  فرزند آنها امام زمان (عج) هستیم. کسانی که صله رحم ندارند بازنده هستند. ما با اهل بیت (ع) چه پیوندی داریم. وقتی امر امام زمان(عج) را به عنوان پدر معنوی خود تبعیت نمی کنیم در واقع با او صله رحم نداریم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قبل رمضان در دو ماه رجب و شعبان خود را پاک کنید، گفت: این دو ماه مقدمه است که ما خود را برای ماه رمضان آماده کنیم. امام صادق(ع) می فرماید خداوند همه گشایش کار شما را در شب قدر قرار داده است. ما گناهکاریم اهل توبه نیستیم و وقتی وارد مهمانی می‌شویم تازه دنبال توبه هستیم. در حالی که پیش از ماه رمضان باید توبه کرده باشیم و ورود ما به ماه رمضان همراه با پاکی باشد.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان اظهار کرد: پیش از ماه رمضان در ماه رجب و شعبان با امام خود عهد ببندید که گناه نکنید. برای امام زمان(عج) دعا کرده و برای او خرج کنید صرفا برای درخواست های خود دست به دعا نشوید.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.