دبیر شورای عالی انقلاب با تاکید براینکه مخالف تغییر مصوبات و اساسنامه هستم، گفت: به جای اینکه دنبال تغییر این مصوبات باشیم، باید اجرای آن‌ها را پیگیری کنیم؛ بر این اساس آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی تغییری نمی‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: مخالف تغییر آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی هستم

خسروپناه ضرورت توجه به دو کرسی نظریه پردازی و آزاد اندیشی در دانشگاه ها تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر یک سری کرسی های نظریه پردازی در کشور داریم؛ به طوریکه در این مدت موفق شدیم بیش از ۷ هزار کرسی ترویجی برگزار کنیم و ۷۰ نظریه ثبت شده داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر کرسی های نظریه پردازی به فرهنگستان علوم منتقل شده است و این فرهنگستان با قوت برگزاری این کرسی ها را دنبال می کند.

وی در ادامه به وضعیت کرسی های آزاداندیشی دانشجویان در کشور اشاره و تصریح کرد: ما در حال تقویت برگزاری این کرسی ها در دانشگاه ها هستیم و دانشگاه آزاد، وزارت علوم و بهداشت همکاری های خوبی در این زمینه با ما انجام می دهد.

حجت الاسلام خسروپناه همچنین با تاکید بر اینکه نیازی به بازنگری آیین نامه کرسی های آزاداندیشی دانشجویان نداریم، تاکید کرد: من مخالف این هستم به جای اجرا، دنبال تغییر مصوبات یا اساسنامه ها باشیم، تاکید من این است که مصوبات موجود باید اجرایی شود. بر این اساس آیین نامه کرسی های آزاداندیشی دانشجویان تغییری نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها باید به طور جدی کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها اجرایی کنند تا دانشجویان و استادان با رعایت اخلاق بنشینند و با یکدیگر به گفت و گو بپردازند. همچنین باید آزادانه همراه با منطق و اخلاق نشست‌هایی با موضوعات علمی، سیاسی، اجتماعی و غیره دانشگاه ها برگزار شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دبیرخانه این شورا باید بیش از گذشته به کرسی های آزاد اندیشی بپردازد و به آزاد اندیشی اهتمام بورزد، گفت: در واقع ماموریت راه‌اندازی کرسی های آزاد اندیشی با شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها است و باید این شورا راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را جدی بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.