کارخانه شهدناب یاسوج پس از ۱۵ سال به چرخه تولید بازگشت اما برخی از مشکلات ممکن است به تعطیلی این واحد منجر شود.

خطر بیخ گوش کارخانه صنایع تبدیلی/ شهدناب افتتاح نشده تعطیل می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، کارخانه شهدناب یاسوج به عنوان تنها واحد صنایع تبدیلی کهگیلویه وبویراحمد بعد از ۱۵ سال به چرخه تولید بازگشت و ۶۴ نفر در این کارخانه مشغول به کار شدند.

بازگشت کارخانه شهدناب خبر خوب و مسرت‌بخشی بود و امید را در دل‌ها زنده کرد اما شیرینی این خبر خوب هنوز در کام مردم مانده بود که خبرهای کام مردم را تلخ کرد.

کارخانه شهدناب با مشکل سوخت مایع و نبود گاز مایع روبه‌رو است و اگر مشکل این واحد صنعتی رفع نشود ممکن است منجر به تعطیلی و بیکاری کارگران این کارخانه شود.

خانم دانشور سرمایه‌گذار کارخانه شهدناب  با اشاره به تولید ۸.۵ تن کنسانتره خرما گفت: روز اول که کارخانه با نبود گاز و سوخت مایع شروع به کار کرد فقط ضرر کردیم اگر دستگاه‌ها همکاری نکنند کارخانه تعطیلی و ۶۴ کارگر بیکار می‌شود.

وی با اشاره به خرید ۱۵ تن خرما گفت: در حال حاضر ۱۵ تن خرما برای این واحد خریداری و در کارخانه موجود است و مابقی محصولات خریداری و در انبارهای استان زاهدان است.

سرمایه‌گذار کارخانه شهدناب گفت: مصرف روزانه این کارخانه ۲۴ هزار لیتر است که این میزان سوخت در اختیار ما قرار نگرفته است و با این شرایط نمی‌توانیم به کارمان ادامه دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم گازرسانی به کارخانه شهدناب گفت: در حال حاضر خط کنسانتره خرما در این کارخانه راه‌اندازی شده که به جای سیب کنسانتره خرما تولید کند لذا شرکت گاز و پخش فرآورده های نفتی برای تامین سوخت مایع و گاز همکاری کنند تا این واحد که به تازگی به چرخه تولید بازگشته با مشکلی مواجه نشود.

وی عنوان کرد: در صورتی که سوخت این واحد تامین نشود علاوه بر بیکاری کارگران خسارت به مواد اولیه وارد می‌شود.

عسکری عنوان کرد: برای رفع مشکل سوخت کارخانه شهدناب و جلوگیری از تعطیلی این واحد با وزارت صمت و وزارت نیرو مکاتبه کردیم و قرار است امروز جوابی در این زمینه به ما بدهند، ضمن اینکه نامه‌ای به امضاء استاندار به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود تا سوخت مایع این واحد تامین می‌شود.

معاون استاندار از عدم همکاری شهرداری مادوان هم انتقاد کرد و گفت: در جلسه گذشته قرار بود استعلاماتی از شهرداری مادوان برای گازرسانی و تامین سوخت انجام شود اما تاکنون همکاری انجام نگرفته است که شهرداری مادوان به دلیل کوتاهی به سازمان بازرسی ارجاع داده می‌شود.

عسکری بیان کرد: دستگاه‌ها در راستای تولید و رفع مشکلات همه واحدها گام بردارند و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید سوخت مایع با لیتری ۲۷ هزار تومان به این واحد عرضه می‌کنند که بسیار گران است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.