مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به سرعت قابل توجه بازسازی مناطق زلزله زده خوی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ خانواده در منازل ساکن شده اند.

اسکان ۲هزار و ۴۰۰ خانواده زلزله‌زده خوی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر برزگر افزود: با پیگیری استاندار آذربایجان‌غربی درخصوص تامین منابع لازم از محل پرداخت مرحله دوم بلاعوض مصوب هیات دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان خوی یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال به حساب متقاضیان واحدهای مسکونی احداثی و تعمیری واریز شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی خسارت دیده احداثی، عملیات اجرای سقف سه هزار واحد مسکونی به پایان رسیده و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد در واحدهای بازسازی شده ساکن شده اند.

وی در خصوص روند بازسازی واحدهای مسکونی تعمیری در خوی نیز اظهار کرد: با ابلاغ دستورکار، تعمیر ۲۴هزار و۷۹۳ واحد مسکونی به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی شهرستان خوی با ۹۵ درصد و در مناطق شهری این شهرستان با ۹۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

برزگر درخصوص پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت بانکی برای بازسازی واحدهای مسکونی خوی گفت: تاکنون برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در سه زلزله بزرگ شهرستان خوی ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت تکلیفی از طرف بانک های عامل پرداخت شده است

وی افزود: همچنین تاکنون چهارهزار و ۶۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی هیات دولت برای بازسازی واحدهای احداثی و تعمیری به حساب مالکان این واحدها واگذار شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران تسهیلات ارزان‌ قیمت ساخت مسکن مقاوم روستایی از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است و مردم می‌توانند برای اخذ این تسهیلات جهت ساخت مسکن مقاوم در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.