تیم ملی ایران در شب درخشش ستاره باشگاه برنتفورد انگلیس موفق شد در نخستین بازی در جام ملت‌های آسیا برابر فلسطین به برتری برسد؛ نقش‌آفرینی این بازیکن روی سه گل از چهار گل ایران نکته قابل‌تامل برای تیمی است که قصد طلسم‌شکنی دارد.

سروسامان تیم ملی با «سامان»؛ قدوس کلید طلسم‌شکنی یوزها در قطر

به گزارش قدس آنلاین تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به میزبانی قطر موفق شد با نتیجه چهار بر یک تیم ملی فلسطین را شکست دهد تا گام نخست خود در این مسابقات را محکم بردارد و برای مدعیان خط و نشان بکشد.

با توجه به نمایش فلسطین در بازی‌های اخیر این تیم برابر عربستان و استرالیا به نظر می‌رسید که این تیم بتواند شاگردان امیر قلعه‌نویی را به دردسر بیندازد اما یوزها با یک نمایش بی‌نقص موفق شدند این تیم را به راحتی شکست دهند.

نکته جالب توجه در خصوص بازی دیشب ایران و فلسطین عملکرد جالب توجه سامان قدوس در میانه میدان بود. قدوس در این بازی مسئول طراحی حملات یوزها بود و با نمایش خیره‌کننده خود بیش از هر بازیکنی در برتری برابر فلسطین نقش داشت. او با پاس‌های کلیدی بارها و بارها هم‌تیمی‌های خود را در موقعیت گلزنی قرار دارد و پاس گل اول و دوم تیم ملی را به زیبایی هرچه تمام‌تر به کریم انصاری‌فرد و شجاع خلیل‌زاده داد. این در شرایطی‌ست که پیش از این سرمربیان قبلی تیم ملی کمتر از قدوس در ترکیب تیم ملی استفاده می‌کردند آن هم در بازی‌های سرنوشت‌سازی مثل دیدار ایران و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر.

قدوس پایه‌گذار گل چهارم ایران هم بود تا روی سه گل از چهار گل این بازی تاثیر داشته باشد. او در این بازی ۶۶ پاس داد که ۶۰ پاس به مقصد رسید و موفق به ثبت آمار ۹۲درصد پاس صحیح شد که تا بدین جای رقابت‌ها در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. همچنین قدوس در این بازی موفق به ثبت رکورد ۱۰درصد دریبل موفق شد. همچنین از ۶ دوئل از ۱۰ دوئل خود در این بازی موفق عمل کرد.

با مرور اتفاقات بازی تیم ملی ایران با ازبکستان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند، بهتر می‌توانیم به نقش کلیدی قدوس در ترکیب یوزها پی ببریم. شاگردان قلعه‌نویی در پایان نیمه نخست درحالی با نتیجه ۲ بر صفر از میزبان خود پیش بودند که قدوس در دقایق پایانی این نیمه به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به علی کریمی داد. قدوس درحالی زمین بازی را ترک کرد که گل دوم تیم ملی روی پاس گل او به مهدی طارمی به ثمر رسید. با خروج اجباری این بازیکن یوزها عملا میانه میدان را از دست دادند و بازی در پایان با نتیجه چهار بر یک به پایان رسید.

حضور قدوس در میانه میدان نشان داد که تیم ملی با حضور این هافبک طراح که در سالیان اخیر به نوعی حلقه مفقوده ایران بوده است، می‌تواند به مراحل بالای جام برسد و روی ستاره ایرانی باشگاه برنتفورد انگلیس به عنوان کلید موفقیت خود در جام ملت‌های آسیا حساب کند؛ ستاره‌ای که برابر فلسطین مغرمتفکر تیم و طراح حملات بود. هرچند در این سطح از رقابت‌ها به طور حتم در مراحل بالاتر تیم‌ها بازی‌ها یکدیگر را بهتر و دقیق‌تر آنالیز خواهند کرد و قطعا چنین مهره‌ای از چشم کادرفنی تیم‌های بزرگ دور نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.