رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امسال تجارت آزاد با سوریه، ونزوئلا و اتحادیه اوراسیا امضا شده و پاکستان برنامه بعدی ما برای تجارت آزاد است که امید داریم با عزم جدی دولت که وجود دارد خیلی سریع به این هدف برسیم.

توافق ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۵ میلیارد دلار/ تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ضیغمی پیش از ظهر امروز در حاشیه حضور در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه به لحاظ مرزی بودن شهر محل برگزاری که در مجاورت کشور پاکستان قرار دارد و به لحاظ ابعاد در نوع خود نخستین محسوب می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ما اردیبهشت‌ماه امسال «ایران اکسپو» به عنوان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران را برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم پس از آن با هدف صادرات به کشورهای مقصد و استفاده از ظرفیت استان‌ها و شهرهای مرزی، نمایشگاه صادرات به پاکستان را در چابهار برگزار کنیم.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کشورهایی که در سال‌های اخیر نتوانسته‌ایم توسعه تجارت را با آن به طور کامل انجام دهیم پاکستان بوده که دولت سیزدهم برای توسعه تجارت با این کشور برنامه جدی دارد.

وی ادامه داد: در این راستا توافق روسای جمهور و وزرای دو کشور ایران و پاکستان برای افزایش تجارت از دو میلیارد به پنج میلیارد دلار طی پنج سال آینده انجام شده که با استفاده از ابزارهایی از جمله تجارت آزاد که در حال  تبادل لیست کالاهای حساس هستیم و بحث افزایش ظرفیت‌های مالی و بانکی و ظرفیت‌های لجستیکی که وجود دارد و تاکنون آنطور که باید از آنها استفاده نشده، دنبال تحقق آن هستیم.

ضیغمی گفت: چابهار در زمینه افزایش مراودات تجاری ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و این نمایشگاه با همین رویکرد برای نشان دادن اهمیت شهر چابهار برگزار شده تا بتوانیم از ظرفیت چابهار برای صادرات به هند و پاکستان بهره بگیریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به حضور ۱۱۰ شرکت و بیش از ۱۴۰ تاجر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان، گفت: امید داریم این مدل نمایشگاه‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران با هدف کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت‌های موجود، هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.

وی اظهار داشت: امسال تجارت آزاد با سوریه، ونزوئلا و اتحادیه اوراسیا امضا شده و پاکستان برنامه بعدی ما برای تجارت آزاد است که امید داریم با عزم جدی دولت که وجود دارد خیلی سریع به این هدف برسیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.