مدیر توسعه و ارتقای شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۶۲۸ هزار و ۸۲۶ نفر در قالب ۱۰ شهرستان تحت پوشش برنامه سلامت خانواده شهری قرار گرفتند.

۶۲۸ هزار نفر تحت پوشش برنامه «سلامت خانواده شهری» قرار گرفتند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله زاده با اشاره به اینکه اجرای نظام ارجاع در همه شهرستان‌ها در قالب یک برنامه ثابت انجام می‌شود، اظهار کرد: در کل ۱۰ شهرستانی که طرح سلامت خانواده اجرایی شده است خدمات دهی در این حوزه به صورت متداول از سطح یک آغاز می‌شود و تا درمان بیمار ادامه دارد.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ارجاع از طریق پزشک خانواده و یا مراقب سلامت به سطوح تخصصی است، تصریح کرد: پس از ارجاع توسط پزشک خانه بهداشت، بیمار به سطح دو تخصصی در حوزه بهداشت و درمان ارجاع داده می‌شود و پزشک متخصص به صورت سرپایی بیمار را ویزیت می‌کند و آزمایشات مورد نیاز برای بیمار در نظر گرفته می‌شود پس از این مرحله، بیماری فرد تشخیص داده شده و درمان مورد نیاز برای او انجام می‌شود و به پزشک مستقر در خانه بهداشت بازخورد داده می‌شود تا پزشک روند درمان بیمار را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه زمان و مکان مراجعه بیمار به سطوح تخصصی کاملاً مشخص است و این موضوع مانع سردرگمی بیمار خواهد شد، بیان داشت: این طرح در شهرستان‌های قوچان، کاشمر، بردسکن، درگز، سرخس، فریمان، چناران، خواف، تایباد و گلبهار در دست اجرا است.

عبدالله زاده بیان کرد: برای اجرای طرح سلامت خانواده در این شهرستان‌ها به ۴۱۵ مراقب سلامت نیاز بود که در ابتدای برنامه ۲۳۳ نفر مراقب سلامت در مراکز فعال بودند و از تعداد ۱۸۲ نفر کمبود نیروی انسانی، ۱۱۵ نفر مراقب سلامت به کارگیری شدند.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز مراقبین به صورت با کیفیت و جدید تهیه شده است تا خللی در روند خدمت رسانی ایجاد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.