استاندار سمنان گفت: رسانه‌ها در خط مقدم امیدآفرینی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قرار دارند.

استاندار سمنان: رسانه‌ها در خط مقدم امیدآفرینی هستند

به گزارش قدس آنلاین،  سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه جام رسانه امید استان در سالن شهید بسطامی سپاه قائم(عج) سمنان افزود: امیدآفرینی و اعتمادآفرینی زمینه اصلی برای تحقق انتخابات حداکثری است که نقش رسانه‌ها در این بخش تعیین‌کننده است.

وی با بیان اینکه امید اساس پیشرفت و توسعه هر جامعه است و با توجه به انتخابات پیش‌ رو همه باید در مسیر امیدآفرینی قدم بردارند، تاکید کرد: بهترین راه مقابله با دشمن و خنثی کردن دسیسه ها امیدآفرینی در جامعه است، امروز ایران اسلامی ام القری جهان اسلام است و امیدآفرینی تنها برای مردم ایران نیست و به جهان اسلام معطوف می‌شود.

استاندار سمنان، تاثیرگذاری نرم افزاری رسانه‌های مکتوب و مجازی را مهم دانست و ادامه داد: همه موفقیت‌ها به خاطر پشتیبانی‌های مردم و رسانه‌ها است و رسانه ها در خط مقدم جهاد تبیین و امیدآفرینی قرار دارند.

به گفته هاشمی، پل ارتباطی بین مردم و سموولان رسانه ها هستند و می‌توانند خلاءهای موجود را با تذکر و یادآوری به مسوولان پر کنند. رسانه ها باید در مسایل مختلف نیمه‌ پر و نیمه خالی لیوان را با هم ببینند و عملکردها را منعکس و کاستی را به مسوولان اطلاع‌رسانی کنند.

وی، دهه فجر انقلاب اسلامی را دهه امیدآفرینی دانست و بیان کرد: دهه فجر فرصت بازگوکردن عملکردها است و رسانه‌ها دراین زمینه موظف به انعکاس دستاوردها هستند.

وی تاکید کرد: نتیجه امیدآفرینی‌ها باید روز ۱۱ اسفند امسال در صحنه انتخابات به منصه ظهور برسد.

هاشمی با بیان اینکه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، چهار اصل تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای انتخابات است، افزود: امنیت دراستان سمنان در بالاترین سطح برقرار است، برگزارکنندگان انتخابات موظف به رعایت بی‌طرفی هستند و برای ایجاد رقابت و مشارکت سالم نیز چهار کانال تلویزیونی برای چهار حوزه انتخابیه استان راه اندازی شد و ۱۱۱ داوطلب نامزدی انتخابات در استان سمنان باید با رقابت سالم و با رعایت اخلاق اسلامی برای انتخابات مدنظر وارد عرصه شوند.

استاندار سمنان یادآور شد: رسانه‌ها یکی از ارکان اصلی تحقق مشارکت انتخاباتی محسوب می‌شوند و بیان دستاوردهای دولت سیزدهم در این زمینه مدنظر باشد.

استاندار سمنان بیان دستاوردها را یکی از مبانی امیدآفرینی برشمرد و افزود: از حدود ۲ هزار واحد صنعتی در ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی استان، در دولت آیت الله رئیسی حتی یک کارخانه تعطیل نشد.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در استان سمنان پس از ۱۸ سال، به کمتر از ۶ درصد کاهش یافت و در عملیاتی کردن شعار انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در موضوع نهضت ملی مسکن، سمنان پس از استان خراسان جنوبی، دومین استان موفق کشور در پیشبرد این طرح است.

به گفته هاشمی، یکی از ارکان امیدآفرینی ارتباط نزدیک مردم و مسوولان است و باید امکان دسترسی مردم به مدیران میسر باشد که این هدف در استان سمنان از طریق برپایی میز خدمت و برگزاری کاروان خدمت اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تنها محدود به محیط دانشگاهی نیست، تاکید کرد: در ۴۰۰ روستای استان کرسی آزاداندیشی برگزار شد و مدیران موظف به پاسخگویی در مباحث مطرح شده هستند.

استاندار سمنان در بخش دیگری از دستاوردها افزود: در شاخص رشد اقتصادی نیز سمنان پس از ۲ استان دارای مرز و دریا و ظرفیت‌های توسعه‌ای، سومین استان کشور در داشتن بالاترین رشد اقتصادی است.

در این آیین مهدی آدینه دبیر جام رسانه کشور، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم(عج) استان و جمعی از فعالان و مدیران رسانه‌های استان سمنان حضور داشتند.

جام رسانه امید تاکنون در ۱۵ استان کشور برگزار شده است و تحقق جهاد تبیین، امیدآفرینی و خدمت را مدنظر دارد. رسانه ها در این رویداد، در پوشش یک رویداد مشترک در ۹ قالب تعیین‌شده به تولید آثار خود می‌پردازند و آن را به رقابت می‌گذارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.