رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: این شهرداری با آغاز فاز دوم طرح جمع آوری متکدیان و کودکار کار با عزمی مصمم برای رسیدن به عنوان سومین شهر بدون گدای ایران تلاش می کند.

هدف گذاری برای تبدیل بوشهر به سومین شهر بدون گدای ایران

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین احمدپور اظهار کرد: از پنج ماه پیش اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کودکار کار در دستور کار شهرداری بندر بوشهر قرار گرفته و در این راستا نسبت به ارائه آموزش شهروندی و ایجاد نگرش برای جمع آوری متکدیان و کودکار کار آغاز شد.

وی بیان کرد: با گذشت ۴۵ روز، در مرحله دوم طرح آموزش‌های شهروندی با گستره بیشتری دنبال و این مهم با تبلیغات محیطی، ساخت موشن گرافیک و انتشار پوسترهایی در فضای مجازی انجام گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر ادامه داد: در مرحله دوم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر گشت‌های شبانه روزی و نامحسوس در بوستان ها و معابر شهری راه‌اندازی کرد تا از حضور متکدیان و کودکان کار در این اماکن جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در مرحله سوم با انتخاب پیمانکاری جمع آوری کودکان کار، متکدیان و افراد کارتن خوب از هفته گذشته آغاز شده است.

احمدپور بیان کرد: در مرحله پایانی طرح، توانمندسازی افراد مستعد اشتغال با ارائه آموزش‌های موردنیاز به آنان دنبال خواهد شد تا بتوانند متناسب با توانایی خود وارد بازار کار شوند.

وی افزود: از شهروندان نیز انتظار داریم تا در اجرا طرح ساماندهی کمال همکاری داشته باشند تا بوشهر به شهری زیبا و عاری از متکدیان و کودکان کار و در آینده نزدیک به سومین شهر بدون گدای ایران تبدیل شود.

احمدپور یادآور شد: در اجرا این طرح شماره تلفن همراه ۰۹۱۷۰۷۰۰۲۳۲ به صورت شبانه روزی پذیرای گزارش شهروندان برای مشارکت در طرح جمع آوری متکدیان، کودکان کار و افراد کارتن خواب است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.