۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: 957406

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر طی ۹ ماه امسال از سراسر کشور در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد تردد کرده اند که این رقم چهار درصد رشد داشته است.

افزایش سفر به مشهد با قطار

به گزارش قدس خراسان، مصطفی نصیری ورگ عنوان کرد: این روند از ابتدای امسال در بازه های سه ماهه، ۶ ماهه و ۹ ماهه از شکستن رکورد تاریخی جا به جایی مسافر در مسیر ریلی مشهد حکایت دارد و پیش بینی می شود در پایان سال نیز رکورد جدیدی به دست آید.

وی ادامه داد: آذر ماه امسال یک میلیون و ۳۷۰ هزار مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جا به جا شده است که نسبت به آذرماه پارسال ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در بازه زمانی ۹ ماهه حدود ۹۵ درصد از ظرفیت قطارهای مسافربری رفت و برگشت در مسیر مشهد دارای مسافر بوده و در مجموع ۷۰ درصد قطارهای مسافربری برون شهری کشور به مسیر مشهد اختصاص یافته است.

نصیری افزود: طی دی ماه امسال، روزانه ۸۴ رام قطار رفت و برگشت با ظرفیت ۴۰ هزار مسافر به مقصد و یا از مبدا ۲۷ شهر و مرکز استان در مسیر مشهد برنامه ریزی شده بود.

بیش از ۱۵ میلیون مسافر سال گذشته در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد تردد کردند که پس از تاسیس این خط ریلی، رکوردی جدید و تاریخی برای مسیر مشهد محسوب می شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.