رئیس سازمان بهزیستی، از حضور گروه‌های نمایشی افراد دارای معلولیت در بخش رقابتی فراگیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای نخستین بار خبر داد.

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛ هنرمندان معلول برای نخستین بار در تئاتر فجر روی صحنه می‌روند

علی محمد قادری گفت: فرصت ایجاد شده چشم انداز جدیدی برای حضور جدی هنرمندان دارای معلولیت در عرصه مهم جشنواره بین المللی تئاتر فجر را فراهم می‌آورد.

وی در خصوص حضور افراد دارای معلولیت در بخش فراگیر، افزود: بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با هدف برابر سازی فرصت‌ها، تلفیق اجتماعی و مشارکت حداکثری افراد دارای معلولیت در برنامه‌های نمایشی کشور با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی به صورت رقابتی برگزار خواهد شد.

قادری گفت: در بخش فراگیر، گروه‌های نمایشی با اختلالات شنوایی، بینایی، ذهنی، جسمی حرکتی و سالمند از استان‌های کردستان، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد، تهران، مازندران، قزوین، گلستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان غربی حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص تاریخ برگزاری بخش فراگیر این جشنواره افزود: در این بخش ۲۰ نمایش برگزیده جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت شامل ۱۳ نمایش صحنه‌ای و ۷ نمایش خیابانی از ۱۵ استان از تاریخ ۲ تا ۸ بهمن در تالار هنر، تالار محراب و تئاترشهر (سکوی تئاتر خیابانی) به روی صحنه می‌روند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی پیش از این به شکل مستقل به صورت منطقه‌ای، کشوری و بین المللی جشنواره تئاتر معلولان را با هدف توسعه عدالت اجتماعی، کرامت بخشی، توجه به استعدادهای هنری معلولان و هنردرمانی، ایجاد باور توانمندی و شکوفایی استعدادهای هنری این قشر به شکل منظم برگزار کرده است.

قادری در پایان گفت: علاوه بر انتخاب گروه‌های برتر در اختتامیه‌ای مستقل برای بخش فراگیر، از سه گروه برتر نمایشی برگزیده این بخش نیز در اختتامیه اصلی جشنواره تقدیر خواهند شد.

گفتنی است؛ نمایش‌هایی که در بخش صحنه‌ای اجرا خواهند داشت شامل روز از نو روزی از نو به کارگردانی مجتبی مرادی، کل به کارگردانی مصطفی محمدی، مغازه شماره ۱۳ به کارگردانی مهتاب نفیسی، نگاتیو به کارگردانی حسین غلامی، دوست ندارم خواب ببینم به کارگردانی سعید چگنی، برداشت آزاد به کارگردانی ریحانه جباری و محمد حسین علیپور، نمایش خود پرواز به کارگردانی جعفردل دل، رستگاری از فرانکشتاین به کارگردانی نوال وائلی، احساس آهنی به کارگردانی آرزو جعفری، ترال ستاجوسال به کارگردانی کاظم ارجمندنیا، آشپزخانه فنلاندی‌ها به کارگردانی لقمان بحرانی، خرده شوخی‌های زناشویی به کارگردانی محمد سایبانی و قدم نورسیده به کارگردانی یاسر رستمی و در بخش خیابانی نمایش روز تولد من به کارگردانی صادق حسین زاده، تسویه نقدی به کارگردانی مجتبی خلیلی، رومئو B ژولیت به کارگردانی نساء سلیمانی، لبخند با طعم ماسک به کارگردانی محسن مسعودی فر، گوله بهار به کارگردانی مرتضی زحمتکش، با قید فوریت به کارگردانی مجتبی لاله زاری و مهسا دهقانی و بوق به کارگردانی مرضیه علیزاده اجرا خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.