مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دربیست‌وچهارمین نمایشگاه لوازم خانگی مشهدگفت :خوشبختانه لوازم خانگی که در حال حاضر تولید می‌شود نیازهای عموم خانوارهای ایرانی را برآورده می‌سازد.

دستیابی به کیفیت مطلوب نیازمند تبادل دانش فنی است

به گزارش قدس خراسان،به نقل از ستاد خبری بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی و بیستمین نمایشگاه تخصصی صوتی و تصویری "امیر رضا رجبی" افزود:  این در حالیست که  خرید لوازم خانگی چه در قالب زوج‌های جوان که مشغول تهیه جهیزیه هستند و یا  آنهایی که خواهان تعویض لوازم خانگی‌شان هستند،خوشبختانه کیفیت لوازم خانگی و صوتی و تصویری به حد قابل قبولی رسیده است که نشان می‌دهد حمایتی که از لوازم خانگی شده است مسیر درستی را طی کرده است .

وی ادامه داد: البته توقعی که در حوزه تولید کنندگان وجود دارد آنست که قدر حمایت‌ها را بدانند و از طرفی باتوجه به آنکه لوازم خانگی به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود برای نوآوری و توسعه فناوری آینده از آن غافل نشوند و با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط خوبی برقرار کنند و همچنین از این نوآوری‌ها استقبال کنند تا در مسیری که حمایت از این صنایع شکل گرفته است ، دوام بیاورد  و همچنین این روند ادامه پیدا کند.

رجبی خاطر نشان ساخت: به هرحال نیازهای خانوارها در حال تغییر است و متناسب و با طبق آن  باید تولید کنندگان خودشان را مناسب با آن ها تغییر بدهند و همچنین به فکر صادرات نیز باشند .خوشبختانه کیفیتی که در حال حاضر در تولیدات لوازم خانگی مشاهده می‌شود ، دارای قابلیت صادرات است .

مدیر کل صمت استان خراسان رضوی یادآور شد: خوشبختانه در استان در حوزه لوازم خانگی  بیش از ۱۲۰ شرکت مجموعه تولیدی داریم که در این حوزه کار می‌کنند. این در حالیست که در سال قبل حدود ۲۰ درصد تولیدات بازار یخچال و فریزر کشور مربوط به استان خراسان رضوی بود.

وی تاکید کرد: اما با توسعه‌هایی که در حوزه تولیدات لوازم خانگی درحال انجام است این عدد رو به رشد می باشد و در این حوزه زنجیره کامل است .خوشبختانه در حوزه ماشین آلات صنعتی وقالب سازی در استان، توانمندی‌های بسیار خوبی داریم  و درحال حاضر به آن چیزی که دراین حوزه نیازداریم بحث ورق است . زیرا در استان تولیدات ورق محدود است وبه طور قطع به فکر توسعه تولیدات ورق‌های فولادی با آلیاژهای خاص هم  بایدباشیم‌.

رجبی تصریح کرد: باید تولید کنندگان ورق هم به فکر باشند. زیرا نوع کیفیت محصولاتی که در اکثر لوازم‌های خانگی به کار می‌رود نیاز به یک توسعه بیشتر دارد که حتماً در برنامه‌ها قرار خواهد داشت از این رو به تولید کنندگان این توصیه را می‌کنیم که حتماً در کنار تولید کنندگان مواد اولیه، ورق، فوم و ... قرار بگیرند و به صورت مشترک کار را پیش ببرند تا تبادل دانش فنی را انجام بدهند تا به  کیفیت مطلوب دست یابند.

وی خاطر نشان ساخت: از مجموعه نمایشگاه بین المللی مشهد بابت برگزاری خوب این نمایشگاه قدردانی می کنم زیرا با حمایت‌هایی که طی دو سه سال اخیر  دردولت سیزدهم از صنعت لوازم خانگی و صوتی و تصویری درخصوص  تولید داخل انجام شد. ماشاهد اثراتش در تولید با کیفیت محصولات در نمایشگاه هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.