در آستانه برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت، آیین رونمایی از روایت سمفونیک ساحت حماسه با حضور جمعی از خانواده شهدا و مسئولان کشوری و لشکری در تالار وحدت برگزار شد.

روایت سمفونیک «ساحت حماسه» به یاد تمام شهدا رونمایی و اجرا شد

سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) و دبیر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت در آیین رونمایی از روایت سمفونیک ساحت حماسه در تالار وحدت در سخنانی توضیح داد: باید از تمامی شهدا به ویژه ۲۴ هزار شهید پایتخت یاد کنیم ما از تمامی اقشار برای نظم شهید تقدیم کرده‌ایم.

وی گفت: دو سال پیش در شب سالگرد شهادت حاج قاسم وقتی شب شعر ایشان را برگزار کردیم. برای ادامه کار، وظیفه و حماسه با عظمت شعر پا به عرصه می‌گذارد و دنیایی از فضای مفهومی از یک واقعه را بیان می‌کند. در جایی این حماسه و واقعه تاریخی شعر توان ادامه آن را ندارد و در این جا موسیقی خلاء‌ها را پوشش خواهد داد. سمفونی امشب و این هنر فاخر کمک خواهد کرد که ما سوار یک کشتی شویم تا در یک اقیانوس بیکران ما را هدایت کند که همان مفهوم ایثار و شهادت است‌. هرکسی به میزان برداشت خودش در اعماق این اقیانوس می‌تواند حرکت کند. 

دبیر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت خاطرنشان کرد: انتقال پیام شهدا مورد مطالبه مقام معظم رهبری است. روایت سمفونیک ساخت حماسه نیز در هم راستا اجرا خواهد شد. در این مراسم باید یاد و خاطره شهدای ارتش و سپاه گرامی داشته شود. 

همچنین امیرحسین سمیعی آهنگساز روایت سمفونیک ساحت حماسه  در بخشی از این اجرا بیان کرد: هشت ماه گذشته درباره این کار صحبت شد و از ۶ ماه گذشته به طور جدی آن را آغار کردیم و در این شب به اجرا در خواهد آمد.  ساخت اثر برای شهدا توفیق می‌خواهد و هنر مند با گرهی که بین خودش و مفهوم شهید و شهادت ایجاد می‌کند باید بخواهد تا کار اجرا شود. 

وی ادامه داد : این کار هفت بخش دارد که به ترتیب: پا در رکاب ماست دریاها(شهدای نهضت) ، بر لب دریا (دفاع مقدس) ، تهران بگو برایم(ترور)، یاران حبیب(مدافع حرم و امنیت)، خواب کبوترها(مادران و کودکان)، (راهیان آسمان‌ها) و (دل جامانده) اختصاص دارد. همچنین شهدای غواص هم به طور ویژه یادشان گرامی داشته  شده است. از همکاران و هنرمندان‌مان تشکر می‌کنم. ما از سنگری به سنگر دیگر برای عرض ادب به شهدا آمده‌ایم. 

در بخشی از این مراسم با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و رییس کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت ، سردار حسن حسن‌زاده دبیر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان ادب و زبان فارسی، محمد اسماعیل کوثری، سردار ذوالقدر و سردار آزادی از نشان نمادین روایت سمفونیک ساحت حماسه رونمایی شد.

روایت سمفونیک «ساحت حماسه» به یاد تمام شهدا رونمایی و اجرا شد

علاوه براین، امیرحسین سمیعی آهنگساز سمفونی ساخت حماسه، حسین شریفی رهبر ارکستر طلوع، محمد معتمدی خواننده، سیدمحسن حسینی خواننده، وهاب ابراهیمی خواننده، هادی حسن بیگی خواننده و مهیار مهراذر تقدیر شدند.

در این سمفونی هفت قطعه به رهبری حسین شریفی و با همکاری حدود ۸۰ نوازنده سازهایی همچون پیانو، ترومپت، ترومبون، هورن، فاگوت، کلارینت، توبا، فلوت، دف، تیمپانی، ویولون، ویولا، ویولون‌سل، کنترباس، اُبوا، سنج، سیمبال، اسنیردرام اجرا و نواخته شد. سرژیک میرزاییان رهبر کُر این سمفونی را برعهده داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.