فرمانده ارشد نیروی دریایی انگلیس با اشاره به خسارت‌های ناشی از برخورد ۲ ناو این کشور در سواحل بحرین، در اظهاراتی که نشانگر شوک لندن از وقوع این سانحه است، گفت: علت این برخورد در دست بررسی است.

شوک برخورد ۲ ناو انگلیسی در سواحل بحرین/لندن: علت سانحه در دست بررسی است

به گزارش قدس آنلاین، ادوارد اهلگرن، فرمانده ارشد نیروی دریایی انگلیس در اظهاراتی که یک نسخه آن در حساب کاربری نیروی دریایی انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، اظهار داشت: من از حادثه اخیری که بین دو مین‌روب در بندر بحرین رخ داد، مطلع هستم.

وی با بیان اینکه این سانحه خسارت‌هایی در پی داشته است، افزود: کسی آسیب ندیده است.

این فرمانده انگلیسی اضافه کرد: اینکه چرا این اتفاق افتاد، هنوز مشخص نیست. ما افراد خود را با بالاترین استانداردها آموزش می‌دهیم اما متأسفانه حوادثی از این قبیل هنوز ممکن است رخ دهد.

اهلگرن با بیان اینکه تحقیقات درباره علت این رویداد در حال بررسی است اضافه کرد که این کشور به آنچه «نقش کلیدی در تضمین ایمنی حمل و نقل تجاری در منطقه» نامید، ادامه می‌دهد.

این رویداد درحالی رخ می‌دهد که نیروی دریایی انگلیس با همکاری نیروی دریایی ایالات متحده تحرکات و دخالت‌های نظامی خود را در منطقه افزایش داده‌اند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس دوهفته پیش به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی به مواضع انصارالله یمن حمله کردند، اما این اقدام به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانست حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.