سومین همایش رزمندگان ادوات یگان‌های رزم خراسان با حضور رزمندگان و فرماندهان برگزار شد.

سومین همایش رزمندگان ادوات یگان‌های رزم خراسان برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، سومین همایش رزمندگان ادوات یگان های رزم خراسان بزرگ با حضور رزمنده ها و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد. 

در این همایش ۱۵ هزار نیروی ادواتی یگان های رزم خراسان در دوران مقدس با یکدیگر دیدار کردند.

این همایش قسمتی از ۷۰ برنامه عملیاتی سند چشم انداز مدون شده در کمیته علمی ستاد بزرگداشت شهدای ادوات اشت که بیش از سه سال قبل فعالیت خود را شروع کرده و اقدام به تهیه چشم انداز بلند مدت جهت جمع آوری اطلاعات نیروهای ادواتی با اولویت شهدای ادوات خراسان کرده است.

ضبط خاطرات و تهیه مستند رزمنده ها و شهدا، ساماندهی و الصاق برچسب مخصوص شهدای ادواتی در بهشت رضا (ع) و خواجه ربیع، چاپ کتاب راجع به شهدای شاخص و فرماندهان ادوات، چاپ کتاب معرفی ادوات در قالب داستان  مختص کودک و نوجوان، انجام دیوارنگاره  ادوات و فرماندهان شهید ادوات در چهارراه لشکر مشهد، برگزاری منظم و بدون تعطیلی مجالس انس و الفت با محوریت هیئت شهدای ادوات و دیدار و سرکشی از خانواده شهدای ادوات و جانبازان مشهد مقدس و سفر و دیدار با جانبازان و رزمندگان خراسان شمالی (شهرهای بجنورد و اسفراین ) و نیشابور  ... از جمله اقدامات صورت گرفته است.

سردار حاج اکبر نجاتی، رئیس ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان ضمن بزرگداشت شهدای ادوات به تاریخچه اشاره کرد و گفت: جمع آوری خاطرات، نوشته‌ها، اسناد و مدارک رزمندگان ادوات و به خصوص شهدای ادواتی بسیار قابل توجه و ضروری است.

فردوسی‌پور دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه در ادامه به تشریح سیاست‌های نظام اشاره کرد و گفت: کشورهای متخاصم آمریکا و اسرائیل شدید ترین جنایت ها را بر علیه مردم مظلوم غزه انجام دادند و ایران اسلامی همیشه به حمایت از مظلوم و مبارزان فلسطینی پرداخته است‌.

در ادامه سردار امیری دبیر طرح و برنامه ستاد بزرگداشت شهدای ادوات  به تشریح برنامه‌ها و چشم انداز ستاد در افق ۱۴۰۵ پرداخت. 

در ادامه رزمندگان و تعدادی از فرماندهان ادوات یگان‌های رزم خراسان در میزگرد به بیان خاطرات خود از دفاع مقدس پرداختند.
 
اهدای غذای متبرک حضرت و بسته فرهنگی شامل تصویر منقش حاج قاسم بر روی کاشی و چفیه و کتاب پایان بخش مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.