یک کارگردان تئاتر با بیان اینکه هنر انقلابی نیز باید در طول سال عرضه شود گفت: هنرهای نمایشی می‌تواند قالبی تاثیرگذار در جهت بازآفرینی حماسه مردم مظلوم فلسطین و غزه باشد که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر، شاهد بخش‌های هویت ملی و بخش ویژه غزه هستیم.

تئاتر فجر نقطه عطف بازآفرینی حماسه فلسطین است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی بوعذار کارگردان تئاتر درباره بخش ویژه غزه در چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر گفت: هنرمندان با بصیرت هیچگاه نسبت به اتفاقات پیرامونی جامعه و منطقه بی‌تفاوت نخواهند بود.

وی با اشاره به اهمیت درک موضوع فلسطین مظلوم و مقتدر خاطرنشان کرد: هنرهای نمایشی می‌تواند قالبی تاثیرگذار در جهت تبین مقاومت اسلامی و بازآفرینی حماسه مردم مظلوم فلسطین و غزه باشد که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر شاهد رویکرد مثبتی در پاسخگویی به نیازهای جامعه در قالب بخش‌های هویت ملی و بخش ویژه غزه هستیم.

مصطفی بوعذار کارگردان نمایش عروس فلسطین ادامه داد: خوشبختانه نیازسنجی خوبی که در این دوره از سوی متولیان و دبیر جشنواره چهل‌ودوم انجام شده قابل تقدیر است؛ چراکه با نگاهی به جدول جشنواره شاهد حضور گرایش‌های مختلف و موضوعات متنوع برای تماشاگران هستیم.

کارگردان شرکت کننده در بخش ویژه غزه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی تصریح کرد: مدیران فرهنگی که درک صحیحی از اثربخشی هنری ندارند، نباید برای هنرمندان تصمیم بگیرند.

کارگردان نمایش عروس فلسطین بیان کرد: عروس فلسطین تنها گوشه‌ای از مظلومیت و ایثار زنان و مادران فلسطینی را نمایش می‌دهد که با بهره‌گیری از توانایی هنرمندان با تجربه این نمایش را بدون هیچ سفارشی و بر اساس علاقه و عقیده گروه اجرایی تهیه و تولید کردیم.

این کارگردان خوزستانی افزود: هنر انقلابی باید در طول سال برای مردم عرضه شود و خلاءهای موجود در زمینه ارائه آثار نمایشی مبتنی بر ارزش‌های انسانی، صلح جهانی، مبارزه با خشونت و تروریسم برطرف شوند.

همچنین وی با اشاره به رقابتی‌شدن بخش هویت ملی و بخش ویژه غزه گفت: همواره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انگیزه خوبی برای هنرمندان هنرهای نمایشی تلقی می‌شود اما نباید به عنوان یک اصل تلقی شود و ضرورت اجراهای عمومی در این مقطع برای دستیابی به تئاتر برای همه ضرورتی انکارناپذیر است.

دبیر سوگواره ملی تئاتر اربعین حسینی ادامه داد: حضور گروه‌های حرفه‌ای و پرتلاش با گرایش‌های مختلف و قصه‌های متنوع، یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره تئاتر فجر است.

کارگردان برتر جشنواره بین‌المللی صاحبدلان تلاش‌ها را برای تدوین سیاست ثابت در جشنواره فجر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تهیه و تولید آثار نمایشی مبتنی بر هنر انقلابی در شرایط سخت و دشوار توسط هنرمندان صورت می‌گیرد و بسته حمایتی مشخصی از این دست آثار در استانها وجود ندارد و بدین ترتیب به آنها کمتر توجه می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: استمرار جریان هنر انقلابی با اجراهای نمایشی هنرمندان شهرستان‌ها در تهران آغاز شده که باید توسط مجموعه وزارت ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی تقویت و حمایت بیشتری از آن صورت گیرد تا هنرمندان پذیرای تماشاگران باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.