رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۱۲۷ مورد ابتلا به هاری حیوانات در این استان، طی نیمه نخست امسال طبق آزمایش‌های انجام شده شناسایی و قطعی شده است.

۱۲۷ ابتلا به هاری در حیات وحش خراسان رضوی شناسایی شد

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا بهروزیان شریف اظهار کرد: بیشترین موارد شناسایی ابتلا به هاری به ترتیب در شهرستان طرقبه با ۳۶ مورد، مشهد با ۳۴ مورد و چناران با ۱۸ مورد ثبت شده است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: به طور تقریبی ۸۰ درصد کانون‌های بیماری هاری استان در شهرستان‌های طرقبه، مشهد، چناران و گلبهار بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان ابتلا به بیماری هاری در سگ با ۹۴ مورد و سپس گربه با ۱۴ مورد ثبت شده است.

بهروزیان میزان واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار و بدون صاحب در برابر این بیماری طی ۹ ماه گذشته از سالجاری را ۱۳۱ درصد پیش‌بینی‌ها دانست و افزود: طی این مدت ۸۲ هزار و ۷۷۵ قلاده سگ در برابر این بیماری واکسینه شدند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: سهمیه واکسیناسیون هاری برای امسال در استان ۷۵ هزار دوز واکسن بود که با توجه به حساسیت این بیماری و افزایش شیوع آن در استان با پیگیری انجام شده این میزان به ۹۵ هزار ارتقاء یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.