تیم ملی هندبال مردان ایران دوشنبه شب در آخرین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا برای کسب رتبه پنجم و ششمی و برای دومین بار به مصاف تیم کره جنوبی خواهد رفت.

ایران و کره‌جنوبی؛ آخرین روزنه امید برای جهانی شدن

به گزارش قدس آنلاین، بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ دی ماه با حضور ۱۶ تیم در منامه بحرین در جریان است. یکشنبه شب اول بهمن ماه با پایان یافتن مرحله یک چهارم نهایی تکلیف چهره تیم های راه یافته به نیمه نهایی و مسابقه رتبه بندی تیم ها از پنجم تا شانزدهم هم مشخص شد.

تیم هندبال کشورمان که در مرحله مقدماتی با تیم های کره جنوبی، نیوزیلند و چین هم گروه بود با کسب دو برد و یک شکست به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

این تیم در این مرحله با تیم های ژاپن، قطر و امارات هم گروه بود که در نهایت با قبول دو شکست و یک پیروزی در رده سوم گروه خود ایستاد تا در ادامه رقابت ها یک مسابقه دیگر برای کسب رتبه پنجم و ششمی پیش رو داشته باشد.

با توجه به رتبه بندی گروه دوم مرحله یک چهارم نهایی، تیم هندبال مردان ایران ساعت ۲۱ به وقت کشور میزبان برای دومین بار در این رویداد به مصاف تیم کره جنوبی خواهد رفت. تیم کشورمان در مرحله مقدماتی با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ نتیجه را به این تیم مقتدر آسیایی واگذار کرده بود.

با پایان یافتن مرحله دوم، چهار تیم قطر، ژاپن، کویت و بحرین ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.

تیم ایران در دوره قبل این بازی‌ها که در عربستان برگزار شده بود با قرار گرفتن در رتبه چهارم راهی دیدارهای جهانی شده بود.

بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ دی الی چهارم بهمن ماه با حضور ۱۶ تیم در منامه بحرین برگزار می شود. چهار تیم اول این رقابت ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ را بدست می‌آورند. بتا بر درخواست فدراسیون هندبال آسیا ممکن است یک سهمیه دیگر به قاره کهن در مسابقات جهانی اضافه شود به همین دلیل دیدار ایران و کره جنوبی می‌تواند فینالی باشد برای جهانی شده پیروز این میدان.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.