وزیر علوم از برنامه وزارت علوم برای ساماندهی دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی، در برخی شهرستان‌ها این دانشگاه به یکی از دانشگاه‌های دولتی استان، فرهنگیان و یا فنی و حرفه‌ای واگذار می‌شود.

وزیر علوم تشریح کرد؛ برنامه وزارت علوم برای واگذاری و ساماندهی دانشگاه پیام نور

محمد علی زلفی گل به تشریح ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ساماندهی دانشگاه پیام نور پرداخت و گفت: این شورا طرح ساماندهی و آمایش آموزش عالی را قبلا مصوب کرده بود و بر اساس آن وزارت خانه های متولی آموزش پژوهش باید خواسته های این مصوبه را اجرا کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای طرح فوق یکی از دانشگاه ها که باید ساماندهی شود، دانشگاه پیام نور است که خوشبختانه در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده است؛ به طوریکه طی توافقات صورت گرفته و موافقت مسئولان محلی در برخی از شهرها دانشگاه پیام نور به دانشگاه دولتی آن شهر، آموزشگاه فنی و حرفه ای و یا بعضا به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شده است و بسیاری از کارکنان و اعضای هیات علمی آن به سایر دانشگاه ها منتقل شدند.

وزیر علوم تاکید کرد: باید بپذیریم که دانشگاه پیام نور از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که در خدمت قشر کم برخوردار در کشور بوده و عده زیادی توانستند در این دانشگاه تحصیل کنند. بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه پیام نور جزو موفق ترین هستند؛ چرا که آزمون های این دانشگاه از استاندارد لازم برخوردار است. ما سعی می کنیم با همکاری خانواده این دانشگاه طرح آمایش آموزش عالی را در این دانشگاه پیگیری کنیم؛ به گونه ای که زمینه استفاده حداکثری اعضای هیئت علمی و یاوران علمی محقق شود.

زلفی گل در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین دانشگاه های پیام نور کشور بازآرایی خواهند شد؛ به این معنی برخی از این دانشگاه ها در شهرستان هایی که به تعداد کافی دانشجو ندارند به دانشگاه فرهنگیان ملحق می‌شوند و امکاناتشان در اختیار آن ها قرار می‌گیرد و برخی نیز به دانشگاه فنی و حرفه ای و در نهایت برخی نیز به دانشگاه های دولتی آن شهر منتقل خواهند شد. اما دانشگاه هایی که تعداد دانشحویان کافی دارند به کارخود ادامه می دهند.

گفتنی است در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم موظف شد طرح ساماندهی دانشگاه پیام‌نور را مبتنی بر اساسنامه مصوب این دانشگاه ظرف یک ماه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند.

رجبعلی برزویی، دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در این جلسه بیان کرد: در خصوص دانشگاه پیام نور مقرر شد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی دانشگاه پیام‌نور را مبتنی بر اساسنامه مصوب این دانشگاه در جلسات ۹۹ و ۱۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۳۶۷/۰۹/۰۱ و ۱۳۶۷/۰۹/۰۸ ظرف مدت یک‌ماه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند و در صورت نیاز به اصلاح اساسنامه تغییرات مورد نظر را جهت نهایی‌سازی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ستاد پیشنهاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.