جانشین قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هم اینک موضوع تنش زدایی از آب شرب و بهداشتی۲۰ هزار روستای مرزی، دور افتاده و محروم را در دست اجرا داریم که طرح‌های حدود نیمی از این روستاها تا سال آینده به پایان می‌رسد.

نیروی زمینی سپاه رفع تنش آبی از ۲۰ هزار روستای محروم را در دست اجرا دارد

به گزارش قدس خراسان، سردار مجیدرضا حسن‌زاده روز دوشنبه در حاشیه همایش "تبیین اهداف و چشم انداز برنامه های محرومیت زدایی قرارگاههای جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه" اظهار کرد: امید است در مرحله نخست تنش آبی حدود هفت تا ۱۰ هزار روستا در سال آینده به پایان برسد.

جانشین قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این نیرو طی هشت سال اخیر، ۶۰ هزار طرح عمرانی و چهار میلیون طرح غیرعمرانی از جمله تهیه جهیزیه و سبد معیشتی را در مناطق و جامعه هدف انجام داده است.

وی گفت: باید به مناطق و روستاها بیش از گذشته رسیدگی شود. مهاجرت‌ها متوقف و حتی معکوس شود و لازمه آن رسیدگی به روستاهاست و سپاه هم با تمام وجود در این عرصه فعال است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به خبرنگاران گفت: اشتغالزایی و ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست از جمله اولیت‌های ماست.

سردار سرتیپ پاسدار ضیاء الدین حزنی افزود: در حوزه امنیت غذایی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام رفع تنش آبی، توزیع لوازم التحریر، سبد ورزشی و سبد معیشتی به طور مستمر در حال انجام است.

وی اظهار کرد: از همه کسانی که در کشور حواسشان به مردم محروم است و هوای آن‌ها را دارند تشکر می‌کنیم اما هنوز تا رفع مشکلات و رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم.

اجرای هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی در خراسان رضوی

رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی هم به خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی در بخش‌های مختلف از جمله لایروبی قنات، ساخت و مرمت مسجد، مدرسه و آبرسانی در این استان توسط بسیج سازندگی انجام شده است.

سرهنگ پاسدار محمد روحانی افزود: توزیع هزار و ۶۰۰ سری جهیزیه، ۱۰۰ هزار سبد یلدایی و آزادی ۴۹ زندانی جرایم غیرعمد از دیگر اقدامات امسال است که با مشارکت گروه‌های جهادی و خیرین و مردم انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.