سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، گفت: ما در قانون برنامه حکمی اوردیم که هرگونه قیمت گذاری کالاهای اساسی باید با ارز مرکز مبادله باشد و واردات گندم با ارز ۲۸هزار و پانصد تومان تخلف است و باید با ارز مرکز مبادله که ۴۰هزار تومان است وارد شود.

با اختصاص ارز ۲۸.۵ هزار تومانی برای واردات و سرکوب قیمت خرید تضمینی گندم مخالف هستیم

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت و گو با خبرنگار قدس  اظهار کرد: طبق قانون باید قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری که نمایندگان مجلس نیز عضو آن هستند تعیین شود و  سازمان برنامه و بودجه باید قوانین را اجرایی کند و نمی تواند قانون گذاری کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی شورای رقابت گذاری قیمت خرید تضمینی گندم را نوزده هزار و پانصد تومان  تعیین کرده است باید دولت نیز همین قیمت را  اجرایی کند و اینکه بخواهد زیر این قیمت از کشاورز و تولید کننده قیمت بخرد تخلف است.

زنگنه تصریح کرد: کلا با تخصیص ارزهای با این قیمت یعنی ۲۸.۵مخالف هستم چون سر سفره مردم  نمی نشیند. این سیاستی است که دولت دارد و گمانش این است که از این طریق می تواند سقف بودجه خودش را رعایت کند. اگر دولت ارز را با قمیت ۴۰هزارتومان حساب کنند سقف هزینه هایش افزایش پیدا می کند  و برای همین قیمت ارز را ۲۸.۵حساب می کند که سقف هزینه هایش بالا نرود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ما در قانون برنامه حکمی اوردیم که  هرگونه قیمت گذاری کالاهای اساسی باید با ارز مرکز مبادله باشد و واردات گندم با ارز ۲۸هزار و پانصد تومان تخلف است و باید با ارز مرکز مبادله که ۴۰هزار تومان است وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    از مجلس ضعیف هیچ کاری بر نمی آید بشین سر جات و خود شیرینی نکن