ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان سبب شده تا سازمان هواشناسی، هشدار زرد کاهش دمای هوا و بارش باران را صادر کند.

هشدار زرد هواشناسی در استان سمنان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، از امروز و فردا استان سمنان میزبان سامانه کم فشار بارشی به خصوص در نیمه شمالی خواهد بود در پی ورود سامانه کم فشار بارشی، سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ را صادر کرده است.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی، سامانه کم فشار بارشی تا اواخر روز چهارشنبه و اوایل پنجشنبه در استان فعالیت خواهد داشت بارش باران به صورت پراکنده و رگبار و رعد و برق در زمره تأثیرات این سامانه کم فشار بارشی است.

در این اطلاعیه آمده است: بارش باران، همراه با برف در برخی مناطق به خصوص غرب و شمالی استان سمنان تا پایان چهارشنبه محتمل است.

وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق از دیگر تأثیرات این سامانه کم فشار بارشی است. مه آلودگی و کاهش دید در ارتفاعات از دیگر موضوعاتی است که در هشدار زرد هواشناسی به آن اشاره شده است.

در این هشدار زرد هواشناسی همچنین کاهش چهار الی شش درجه‌ای دمای هوا نیز اشاره شده است. عدم چرای دام در ارتفاعات تا زمان خروج سامانه کم فشار بارشی از جمله دیگر مسائلی است که در این هشدار اعلام شده است.

از مردم همچنین خواسته شده تا در مصب رودخانه‌ها و در پهنه رودهای فصلی حضور پیدا نکرده و حتی‌الامکان از حضور در مناطق مرتفع و کوهستانی استان سمنان دوری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.