رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: طرح توسعه اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای(تاد) آغازی برای همکاری موثر دانشگاه و صنعت در تربیت نیروی انسانی متخصص است.

طرح «تاد» آغازی برای همکاری موثر دانشگاه و صنعت است

به گزارش قدس خراسان، عرفان خسرویان در سومین همایش تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در مشهد اظهار کرد: این طرح را اساسا شروع همکاری با صنعت است می‌دانیم و امیدواریم به تناسب این برنامه بتوانیم برنامه آمایش درسی و اصلاح هرم هیات علمی، تجهیزات و آزمایشگاه‌ها را داشته باشیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه امروزه مساله اشتغال در دنیا جزو مسائل پیچیده کشورها محسوب می‌شود که البته سرمایه‌گذاری در حوزه صنعتی در مدیریت این مسأله نقش فراوانی دارد، افزود: دولت باید نسبت به رفع موانع قانونی و موانع تولید از جلوی پای صنعتگران اقدام کند.

وی بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، صنعتگران ایرانی با مشقت بسیار با مشکلاتی مانند هزینه‌های بالای تولید، دستمزد و تامین مواد اولیه رو برو هستند.

خسرویان ادامه داد: گرانی حامل های انرژی و مسائل حقوقی و مالیاتی باعث افزایش قیمت تمام شده کالا و خدمات در واحدهای تولیدی می‌شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: تامین سرمایه انسانی یکی از ارکان مهم تولید است و در سند تحول دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم برای تامین تکنسین‌ها و مهندسین حرفه‌ای برای صنعت کشور برنامه ریزی شده که برای تحقق کامل نیاز به برنامه جامع بین دانشگاه و صنعت دارد.

وی گفت: دانشجویی که وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌شود باید آینده شغلی خود را پس از دو سال قطعی بداند.

خسرویان با اشاره به کمبود نیروی کار ماهر در بسیاری از شهرک‌های صنعتی و مهاجرت این نیروها بابت دستمزد بهتر یا تجربه فناوری بالاتر به کشورهای همسایه، گفت: برنامه ریزی برای کنار هم قرارگرفتن دو بخش دانشگاه و صنعت برای نگهداشتن نیروهای دارای مهارت باید تقویت شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور پنج حوزه صنعت طراحی، ساخت و تولید پیشرفته، صنعت حمل و نقل و ارتباطات، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی، صنعت مهندسی زیستی و زیست فناوری و صنعت انرژی به ویژه انرژی‌های تجدید پذیر را به عنوان پیشران اقتصاد دنیا پس از دوران کرونا دانست.

وی تأکید کرد: در تمامی این حوزه‌ها نیاز به نیروی متخصص داریم که تربیت این نیروها در سند اصلاحات دانشگاه فنی و حرفه‌ای لحاظ شده و قرار است رشته‌های مکمل این صنایع در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعال شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.