حدود یکسال از تعطیلی پیست بین المللی اسکی دیزین کرج به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور و خاورمیانه می گذرد و این روزها که برف مناسبی در ارتفاعات البرز جنوبی بر زمین نشسته هنوز زمان قطعی برای بازگشایی آن مشخص نشده است.

تعطیلی ادامه دار پیست اسکی دیزین کرج

به گزارش قدس آنلاین، پیست بین المللی اسکی دیزین طی سالهای گذشته میزبان رقابت های ملی و بین المللی در رشته اسکی زمستانی و روی چمن تابستانی بود که برگزاری این رویدادهای مهم افزون بر جذب گردشگران داخلی و خارجی، توانسته بود رونق اقتصادی را نیز برای منطقه به همراه داشته باشد.

با این وجود به مرور زمان، مسایلی از جمله عدم به روز رسانی تجهیزات و امکانات پیست دیزین سبب شد تا سازمان ملی استاندارد با هدف جلوگیری از حوادث احتمالی در زمستان ۱۴۰۱ پس از یک ماه از بازگشایی این پیست به خاطر نا ایمنی تجهیزات، آن را تعطیل کند.

تعطیلی پیست بین المللی دیزین در آن بازه زمانی منجر به اعتراض ورزشکاران و اسکی بازانی شد که معتقد بودند فصل زمستان اوج تمرین ورزش مفرح اسکی است.

استاندارد سازی پیست

به دنبال مشخص شدن موارد ناایمن پیست اسکی دیزین توسط سازمان ملی استاندارد ، بخش خصوصی برای استانداردسازی این پیست ورود کرد و در مصاحبه ای که پیش از این رییس هیات اسکی البرز با خبرنگار ورزشی ایرنا داشت، عنوان شد که امسال به همت بخش خصوصی استاندارد سازی و بهسازی پیست در دست انجام قرار گرفته و کار نیز به خوبی پیش می رود.

سید مجتبی صید همچنین در این مصاحبه که سوم دی ماه سال جاری صورت گرفت به این موضوع نیز اشاره شد که امیدواریم پس از بارش های مناسب و استانداردسازی امکانات در آینده نزدیک پیست دیزین فعال شود.

زمستان رو به پایان و دیزین در دو راهی

بارش برف در هفته های اخیر موجب شده تا پیست بین المللی دیزین نیز از این نعمت الهی به دور نمانده و اکنون ارتفاع برف بنا به گفته برخی کارشناسان در محدوده پیست برای بازی های اسکی مناسب است.

با این وجود اما هنوز زمان قطعی برای بازگشایی دوباره آن پس از یک سال تعطیلی تعیین نشده و مسوولان نیز با وجود پیگیری های متعدد خبرنگار ایرنا در این خصوص پاسخ قابل واضح ارایه نمی دهند.

به نظر می رسد که روند استاندارد سازی این پیست بین المللی که ورزشکاران و گردشگران زیادی منتظر بازگشایی آن هستند زمانبر شده و همچنان ایمن سازی و بهسازی مورد نظر سازمان ملی استاندارد شکل نشده است.

این در حالی است زمان زیادی تا پایان فصل زمستان باقی نمانده و بازگشایی دوباره این پیست امروز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

پیست دیزین با ارتفاع بین ۲ هزار و ۶۵۰متر تا سه هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا، واقع در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال کرج دارای سه تله کابین ، ۲ خط تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است.

در پیست بین المللی دیزین ۲ هتل ، ۱۹ کلبه و پنج رستوران وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.